02.12.2016 Ubezpieczenia

Kiedy kontrola ZUS może zostać przeprowadzona poza siedzibą płatnika składek

ZUS zapowiedział kontrolę w naszej firmie. Będzie ją przeprowadzał oddział ZUS właściwy dla siedziby firmy. Nasza spółka jest przedsiębiorstwem prowadzącym działalność na terenie całej Polski, a dział kadr i księgowość znajdują się w innym mieście niż siedziba spółki. Jak w takiej sytuacji będzie przebiegała kontrola? Czy inspektor uda się do naszego biura kadr, aby tam przeprowadzić czynności kontrolne?

PROBLEM

RADA

Nie. Jako płatnik składek są Państwo zobowiązani do udostępnienia inspektorowi kontroli ZUS wszelkich dokumentów, które zostały wskazane w ustawie systemowej. Dlatego w sytuacji, gdy dokumentacja znajduje się poza siedzibą spółki i przeprowadzenie kontroli w tym miejscu jest nadmiernie utrudnione (np. ze względu na znaczną odległość), będą Państwo zmuszeni dostarczyć wymagane dokumenty do siedziby spółki lub innego miejsca, które zostanie ustalone jako miejsce prowadzenia czynności kontrolnych. Niedostarczenie dokumentów może zostać potraktowane jako próba udaremnienia kontroli, za co grozi grzywna w wysokości do 5000 zł.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne