12.05.2014 Ubezpieczenia

Sporządzanie formularza ZUS KOA

Zdarza się, że ZUS zwraca się do płatników o sporządzenie formularza ZUS KOA dla konkretnych ubezpieczonych. Taka sytuacja następuje wtedy, gdy na podstawie składanych dokumentów zgłoszeniowych ZUS ZUA, ZUS ZZA, ZUS ZWUA nie można ustalić prawidłowego okresu podlegania ubezpieczeniom. Płatnicy mają obowiązek prawidłowo wypełnić ten formularz i przekazać do właściwej jednostki terenowej ZUS.

W praktyce zdarza się, że ubezpieczony może być wielokrotnie wyrejestrowywany, a następnie zgłaszany do ubezpieczeń (płatnik dokonywał m.in. korekt dokumentów zgłoszeniowych). Wówczas na podstawie danych zaewidencjonowanych na jego koncie w ZUS trudno jest ustalić, w jakich okresach faktycznie podlegał ubezpieczeniom.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne