27.06.2018 Kadry i płace

Zmiany w zasadach zatrudniania pracowników samorządowych

Sejm rozpatrywał poprawki Senatu do ustawy o pracownikach samorządowych oraz niektórych innych ustaw. Przyjęta została poprawka, zgodnie z którą uchylono zakaz łączenia funkcji burmistrza dzielnicy, zastępcy burmistrza dzielnicy i członka zarządu dzielnicy z pełnieniem niektórych stanowisk, m.in. z zatrudnieniem w administracji rządowej lub wykonywaniem mandatu posła i senatora. Nowelizacja ustawy wprowadza zakaz obsadzania stanowiska sekretarza gminy, powiatu i województwa w drodze powierzenia obowiązków. Nabór na wolne stanowisko sekretarza ma być przeprowadzany nie później niż w ciągu 3 miesięcy od powstania wakatu. Członkowie zarządów dzielnic m.st. Warszawy będą zatrudniani na podstawie wyboru, a nie jak dotychczas umowy o pracę. Określone zostały także wymagania, jakie powinien spełniać pracownik samorządowy zatrudniony na podstawie umowy o pracę na stanowisku doradcy lub asystenta. Na takim stanowisku nie będzie mogła pracować osoba skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. Nowe przepisy umożliwiają też weryfikację niekaralności osób aplikujących bądź już zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi. Doprecyzowano także instytucję "awansu wewnętrznego". Będzie on możliwy jedynie w ramach danej grupy stanowisk. O tej nowelizacji szczegółowo napiszemy w następnym numerze MPPiU.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty