Jak prawidłowo wypłacać zaliczki na poczet kosztów związanych z podróżą służbową krajową i zagraniczną
Świadczenie pracy podczas wyjazdu służbowego, zwłaszcza poza granicami kraju, wiąże się z występowaniem dodatkowych kosztów. Ponieważ nie jest możliwe ustalanie ich wysokości w chwili wyjazdu, przepisy prawa pracy przewidują wypłatę zaliczki na poczet przewidywanych wydatków w podróży służbowej.
Zaliczka na wyjazd służbowy powinna rekompensować pracownikowi koszty podróży oraz uzasadnione wydatki ponoszone w związku z wykonywaniem pracy w delegacji. Dlatego pracodawca powinien zaopatrzyć pracownika w środki pieniężne niezbędne do prawidłowego wykonania powierzonych mu zadań.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się