07.03.2009 Kadry i płace

Jakie ułatwienia dla pracodawców wprowadzono w zakresie zatrudniania cudzoziemców spoza UE

Obowiązująca od 1 lutego br. zmiana ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz nowe rozporządzenia wykonawcze wprowadziły liczne zmiany w zakresie uzyskiwania zezwoleń na pracę cudzoziemców spoza UE. W wyniku tych zmian procedura dotycząca zatrudniania cudzoziemców została znacznie skrócona i ułatwiona. Jednak pracodawcom przybyły w związku z tym nowe obowiązki.

ZMIANA!

OD 1 LUTEGO 2009

Regułą jest, że cudzoziemców spoza Unii Europejskiej (UE) i Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) zatrudniamy w Polsce tylko po uzyskaniu zezwolenia na pracę. Na skutek zmiany przepisów od 1 lutego br. procedura uzyskania zezwolenia na pracę w Polsce została uproszczona.

Brak przyrzeczeń i zaświadczeń

Procedura uzyskania zezwolenia na pracę cudzoziemca przebiegała dotychczas dwuetapowo. Pracodawca w pierwszej kolejności musiał otrzymać przyrzeczenie wydania zezwolenia, a dopiero później było wydawane zezwolenie na pracę.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty