Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606708)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88729)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35839)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    07.08.2008 Kadry i płace

    Jakie są zasady wprowadzania, zmiany i uchylania regulaminu wynagradzania

    Regulamin wynagradzania mają obowiązek ustalić pracodawcy zatrudniający co najmniej 20 pracowników. Obowiązek ten nie dotyczy zakładów, w których obowiązuje układ zbiorowy pracy, pod warunkiem że na tyle konkretyzuje on warunki wynagradzania i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą, że na ich podstawie jest możliwe ustalenie indywidualnych warunków umów o pracę.

    Prawidłowość przeprowadzenia procedury wprowadzenia regulaminu wynagradzania jest bardzo ważna. Decyduje ona o mocy prawnej wprowadzonego regulaminu i zapobiega możliwości późniejszego podważenia jego postanowień przez związki zawodowe lub przez pracowników.

    Obowiązek wprowadzenia regulaminu

    Konieczność wprowadzenia w firmie regulaminu wynagradzania jest uwarunkowana osiągnięciem 20-osobowego stanu zatrudnienia. Wymiar etatu zatrudnionych pracowników nie ma wpływu na powstanie tego obowiązku. Oznacza to, że pracodawca zatrudniający np. 20 pracowników na pół etatu jest zobowiązany do ogłoszenia regulaminu wynagradzania, mimo że stan zatrudnienia w jego firmie wynosi 10 etatów. Do stanu zatrudnienia należy wliczać wszystkie osoby mające status pracownika na dany dzień (także pracowników przebywających na urlopach wychowawczych).

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Korekta odpisu na ZFŚS za 2025 r.
    • Odpis na ZFŚS za 2025 r. – korekta i rozliczenie
    • Świadczenia świąteczne dla pracowników – jak prawidłowo je rozliczać
    • Upominki świąteczne dla pracowników – zasady finansowania i rozliczania
    • Zmiany w wynagrodzeniach pracowników samorządowych
    • USTAWA z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych Art./§ 4 8
    • USTAWA z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy Art./§ 239 771 772 775 24112 24113 24126
    • USTAWA z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych Art./§ 30
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.