Czy pracodawca ma określony termin na udzielenie pracownikowi odpowiedzi w sprawie wniosku o urlop wypoczynkowy
Niektórzy pracownicy w naszym zakładzie składają wnioski urlopowe na długi czas przed planowanym ich rozpoczęciem, np. na 2 miesiące przed terminem rozpoczęcia urlopu. Tłumaczą to tym, że chcą wcześniej wykupić wycieczki i muszą wiedzieć, czy otrzymają urlop w odpowiadającym im terminie. Czy jako pracodawca jestem zobowiązany od razu udzielić im informacji, czy otrzymają urlop? Jest to dla mnie uciążliwe, ponieważ nie wiem, czy za 2 miesiące pracownik będzie mógł pójść na urlop w obecnie proponowanym przez niego terminie. Dodam, że w naszym zakładzie nie sporządzamy planu urlopów.
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się