Jakie są zasady ochrony pracowników przed zwolnieniem z pracy w trakcie urlopu i innych usprawiedliwionych nieobecności w pracy
Pracodawca nie może wypowiedzieć pracownikowi umowy o pracę w czasie urlopu, a także podczas innej usprawiedliwionej nieobecności w pracy. Nie dotyczy to sytuacji, kiedy upłynął już okres uprawniający do rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia.
Rozwiązanie umowy z pracownikiem nieobecnym w pracy z powodu choroby jest dopuszczalne po okresie:
• dłuższym niż 3 miesiące - gdy pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy krócej niż 6 miesięcy,
• dłuższym niż łączny okres pobierania z tego tytułu wynagrodzenia i zasiłku oraz pobierania świadczenia rehabilitacyjnego przez pierwsze 3 miesiące - gdy pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy co najmniej 6 miesięcy lub jeżeli niezdolność do pracy została spowodowana wypadkiem przy pracy albo chorobą zawodową.
Zakład pracy może także rozwiązać bez wypowiedzenia umowę w razie usprawiedliwionej nieobecności pracownika w pracy z innych przyczyn niż choroba, trwającej dłużej niż 1 miesiąc.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się