Czy od odszkodowania przyznanego pracownikowi przez sąd pobiera się składki i podatek?
Mamy wątpliwości co do prawidłowego naliczenia odszkodowania zasądzonego przez sąd dla naszego byłego pracownika. Sąd w orzeczeniu uznał, że nasza firma rozwiązała umowę z naruszeniem prawa o wypowiadaniu umowy o pracę i przyznała mu odszkodowanie w wysokości jednomiesięcznego wynagrodzenia. Pracownik do tej pory był wynagradzany w stawce akordowej. Jego wynagrodzenie z ostatnich 3 miesięcy przed rozwiązaniem umowy kształtowało się następująco: wynagrodzenie akordowe 1230 zł, 894 zł, 1021 zł, zasiłek rodzinny przez ostatnie 3 miesiące po 43 zł, dodatek stażowy po 100 zł miesięcznie, ekwiwalent za pranie odzieży roboczej po 43 zł miesięcznie. Po wypłacie odszkodowania pracownik zgłosił zastrzeżenia co do jego wysokości i stwierdził, że firma nie powinna pobierać składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz podatku. Czy ma rację?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty