Jak obniżyć koszty zatrudnienia nowego pracownika?
Przyjęcie nowego pracownika często związane jest m.in. z kosztem utworzenia albo zmodernizowania stanowiska pracy dla tej osoby. Są to niekiedy wydatki połączone np. z zakupem nowych maszyn, sprzętu, mebli, środków ochrony indywidualnej czy ubrań roboczych. Istnieje kilka możliwości zmniejszenia tych obciążeń przez uzyskanie dofinansowania z urzędu pracy. Dofinansowanie to związane jest jednak z zatrudnianiem określonych grup pracowników.
Stanowisko pracy rozumiane jest tutaj jako przestrzeń pracy, w której pracownik lub zespół pracowników wykonuje pracę, łącznie z wyposażeniem w środki i przedmioty pracy.
Mam zamiar zatrudnić 2 osoby zarejestrowane jako bezrobotne. Wiąże się to z utworzeniem nowych stanowisk pracy. Czy jeżeli zatrudnię je na podstawie umowy na czas określony, to mogę ubiegać się o dofinansowanie? Ile może ono wynieść?
Tak, może Pan ubiegać się o dofinansowanie z urzędu pracy pod warunkiem, że okres zatrudnienia tych osób wyniesie co najmniej 12 miesięcy. Nie będzie ono wyższe niż 300% przeciętnego wynagrodzenia.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się