Jak prawidłowo wystawiać zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu?
Jednym z podstawowych dokumentów potwierdzających wysokość wynagrodzenia osiąganego przez pracownika w okresie wskazanym do ustalenia podstawy wymiaru emerytury, renty lub kapitału początkowego jest zaświadczenie zakładu pracy sporządzane na druku ZUS Rp-7. Druk ten funkcjonuje od dawna, jednak jego wypełnianie ciągle sprawia wiele trudności.
Uprawnionym do wystawiania zaświadczenia jest przede wszystkim pracodawca - płatnik składek, ale także jego następca prawny, likwidator lub syndyk masy upadłości. Najwięcej problemów podmioty te mają z ustaleniem, czy dany składnik wynagrodzenia należy wykazać w zaświadczeniu o zarobkach.
Pracuję w wydziale spraw pracowniczych w jednej z większych firm budowlanych. Wiem, że w okresie przed 1990 r. nasz zakład wypłacał pracownikom premie uznaniowe. Część akt uległa jednak zniszczeniu, w tym dokumenty potwierdzające fakt wypłaty premii niektórym pracownikom. Czy wysokość pobranych przez tych pracowników premii mogę w jakiś sposób potwierdzić na druku Rp-7?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się