Czy można zastąpić druk ZUS RMUA?
Płatnicy składek zobowiązani są do comiesięcznego składania w ZUS raportów imiennych za ubezpieczonych. Podają w nich dane dotyczące przebiegu ubezpieczenia. Informacje zawarte w tych raportach płatnik składek zobowiązany jest przekazać ubezpieczonemu na piśmie, umożliwiając mu w ten sposób weryfikację danych. Często w tym celu płatnicy posługują się formularzem ZUS RMUA. Jednak przy zachowaniu wymagań ustawy możliwe jest przekazywanie ubezpieczonemu informacji w inny sposób.
Płatnicy składek mają obowiązek informowania ubezpieczonych m.in. o odprowadzonych za nich składkach na ubezpieczenia, okresach przerw w opłacaniu składek oraz wysokości wypłaconych świadczeń z ubezpieczenia społecznego. Informacja przekazywana ubezpieczonemu musi być odzwierciedleniem danych zawartych w raporcie imiennym.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się