Jak rozliczać zagraniczne podróże służbowe?
Podstawowym aktem prawnym regulującym kwestię podróży służbowych odbywanych poza granicami kraju jest rozporządzenie z 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju.
Rozporządzenie to określa wysokość oraz warunki ustalania należności przysługujących pracownikom z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju.
Dotyczy ono jedynie pracowników sfery budżetowej. Warunki wypłacania należności z tytułu zagranicznej podróży służbowej dla pozostałych pracowników określa pracodawca w układzie zbiorowym pracy, regulaminie wynagradzania lub w umowie o pracę, jeżeli jego pracownicy nie są objęci powyższymi aktami prawnymi.
Ważne
Zasady rozliczania zagranicznych podróży służbowych ustalone przez pracodawcę nie mogą być mniej korzystne niż zasady obowiązujące pracowników sfery budżetowej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się