Co z dyżurami pracowniczymi po zmianie Kodeksu pracy?
Dyżur pracowniczy polega na pozostawaniu pracownika w dyspozycji pracodawcy, w oczekiwaniu na konieczność wykonywania efektywnej pracy, która to konieczność może jednak wcale nie nastąpić. Dyżur może być pełniony jedynie poza normalnymi godzinami pracy.
Pracodawca ma prawo do zlecenia pracownikowi pełnienia dyżuru („pracodawca może zobowiązać”). Pracownik nie może zostać zobowiązany do pełnienia dyżuru obejmującego gotowość do wykonywania innej pracy, niż określona w jego umowie o pracę. Dyżur nie może naruszać zagwarantowanego przez Kodeks pracy prawa do wypoczynku pracownika.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się