Interpretacja indywidualna z dnia 3 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDWP.4011.262.2025.2.MW
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
24 listopada 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnił go Pan pismem z 28 listopada 2025 r. - w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca (podatnik) jest osobą fizyczną posiadającą nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce, prowadzącą działalność gospodarczą. Wnioskodawca współpracuje ze spółką kapitałową (Zleceniodawca - broker online) na podstawie umowy B2B.
W ramach współpracy Wnioskodawca świadczy usługi o charakterze "Client Relationship Management" (Zarządzanie relacjami z klientem). Czynności te nie są tożsame z doradztwem finansowym ani pośrednictwem w zawieraniu umów, lecz koncentrują się na posprzedażowej opiece nad klientem i utrzymaniu relacji biznesowych (tzw. retencja).
Do konkretnych zadań Wnioskodawcy należy:
- Budowanie i utrzymywanie długofalowych relacji z przydzielonymi użytkownikami platformy (Account Management),
- Monitorowanie poziomu satysfakcji klientów oraz badanie ich potrzeb w zakresie obsługi technicznej platformy.
- Zapobieganie odejściu klientów (churn) poprzez proaktywny kontakt, edukację z zakresu funkcjonalności systemu oraz rozwiązywanie bieżących problemów administracyjnych.
- Udzielanie wyjaśnień (o charakterze informacyjnym, nie doradczym) dotyczących mechanizmów rynkowych i obsługi panelu klienta.
Wnioskodawca podkreśla, że:
- nie jest uprawniony do podejmowania decyzji inwestycyjnych za klientów;
- nie świadczy usług doradztwa w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem (PKWiU 70.22);
- nie prowadzi doradztwa inwestycyjnego;
- jego działania mają na celu podtrzymanie aktywności użytkownika w ekosystemie Zleceniodawcy poprzez wysoką jakość obsługi (Customer Success).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
