Interpretacja indywidualna z dnia 30 kwietnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.19.2025.2.AK
Interpretacja indywidualna – stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest w części prawidłowe i w części nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
17 stycznia 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 23 grudnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnili go Państwo pismem z 11 marca 2025 r. – w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Spółka A (dalej: „A”, „Spółka”, „Wnioskodawca”) jest polskim rezydentem podatkowym, podlegającym nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu na terytorium Polski, tj. podatnikiem podatku dochodowego, w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. z 2022 r. poz. 2587, z późn. zm.; dalej: „Ustawa o CIT”).
Spółka prowadzi działalność (…).
Statek powietrzny, stanowiący środek trwały posiada swą specyfikę, na którą składają się niżej wymienione okoliczności:
Statek powietrzny składa się z trzech głównych komponentów: płatowca, silnika i śmigła (dalej: „komponenty”), przy czym jego budowa umożliwia zabudowanie na płatowcu, w razie potrzeby innego egzemplarza silnika i śmigła tego samego typu.
Przedmiotowe komponenty mogą być zatem po przyjęciu samolotu do użytkowania dołączane do niego, odłączane, likwidowane, przyłączane do innego płatowca lub mogą stanowić samodzielnie przedmiot sprzedaży.
Każdy z tych komponentów ma określoną zdolność użytkową (żywotność) liczoną w godzinach. Zdolność użytkowa jest określana tzw. resursem. Innymi słowy resurs to ustalony przez posiadacza certyfikatu typu statku powietrznego (producenta), dopuszczalny okres pracy sprzętu, w którym zagwarantowane jest bezpieczeństwo i sprawność eksploatacji.
W przypadku podstawowego typu samolotu użytkowanego przez A, (…) resurs płatowca wynosi (…) godzin, silnika (…) godzin, a śmigła (…) godzin. Przez godziny należy rozumieć faktyczne godziny lotu samolotu, a w przypadku silnika i śmigła także czasu pracy na ziemi.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
