13.03.2025 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 13 marca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.951.2024.2.MGR

Określenie stawki ryczałtu dla usług sklasyfikowanych w kodach PKWiU 74.90.12.0, 70.22.16.0, 85.59.19.0, 70.22.20.0, 70.22.14.0 oraz 90.01.10.0.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jestprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

30 grudnia 2024 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy określenia stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 21 lutego 2025 r. (wpływ 21 lutego 2025 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca ma miejsce zamieszkania na terytorium Polski i podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób fizycznych. Od 2015 r. prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, w ramach której świadczy usługi w obszarze szeroko pojętej obsługi kampanii digitalowych. Wnioskodawca dotychczas podatek dochodowy rozliczał na zasadach ogólnych. Wnioskodawca planuje złożyć oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Wnioskodawca w ramach swojej działalności gospodarczej współpracuje głównie ze spółką prowadzącą działalność agencji reklamowych - PKD 73.11.Z. (dalej jako: „Spółka”). Świadczy usługi na rzecz Spółki w pięciu głównych obszarach:

1.pośrednictwo komercyjne i wycena usług oferowanych przez Spółkę - przygotowywanie i prezentowanie ofert handlowych na rzecz klientów Spółki w zakresie związanym z nadzorowanymi przez Wnioskodawcę projektami, przygotowanie, wycena katalogu usług dodatkowych do kampanii influencerskiej i prezentowanie jej klientowi (w szczególności w zakresie produkcji wideo, pakietu płatnych mediów, prowadzenia kont firmowych w social mediach), udział w spotkaniach z klientami Spółki i utrzymywanie z nimi relacji biznesowych, dbanie o dobry wizerunek Spółki. Co istotne, Wnioskodawca nie będzie świadczył usług marketingowych, a jedynie będzie pośredniczył w ich sprzedaży, nie będzie również zawierał umów z klientami we własnym imieniu. Za świadczone usługi będzie otrzymywał wynagrodzenie godzinowe zgodnie z prowadzoną przez siebie ewidencją;

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne