Interpretacja indywidualna z dnia 13 marca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.951.2024.2.MGR
Określenie stawki ryczałtu dla usług sklasyfikowanych w kodach PKWiU 74.90.12.0, 70.22.16.0, 85.59.19.0, 70.22.20.0, 70.22.14.0 oraz 90.01.10.0.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jestprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
30 grudnia 2024 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy określenia stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 21 lutego 2025 r. (wpływ 21 lutego 2025 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca ma miejsce zamieszkania na terytorium Polski i podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób fizycznych. Od 2015 r. prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, w ramach której świadczy usługi w obszarze szeroko pojętej obsługi kampanii digitalowych. Wnioskodawca dotychczas podatek dochodowy rozliczał na zasadach ogólnych. Wnioskodawca planuje złożyć oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Wnioskodawca w ramach swojej działalności gospodarczej współpracuje głównie ze spółką prowadzącą działalność agencji reklamowych - PKD 73.11.Z. (dalej jako: „Spółka”). Świadczy usługi na rzecz Spółki w pięciu głównych obszarach:
1.pośrednictwo komercyjne i wycena usług oferowanych przez Spółkę - przygotowywanie i prezentowanie ofert handlowych na rzecz klientów Spółki w zakresie związanym z nadzorowanymi przez Wnioskodawcę projektami, przygotowanie, wycena katalogu usług dodatkowych do kampanii influencerskiej i prezentowanie jej klientowi (w szczególności w zakresie produkcji wideo, pakietu płatnych mediów, prowadzenia kont firmowych w social mediach), udział w spotkaniach z klientami Spółki i utrzymywanie z nimi relacji biznesowych, dbanie o dobry wizerunek Spółki. Co istotne, Wnioskodawca nie będzie świadczył usług marketingowych, a jedynie będzie pośredniczył w ich sprzedaży, nie będzie również zawierał umów z klientami we własnym imieniu. Za świadczone usługi będzie otrzymywał wynagrodzenie godzinowe zgodnie z prowadzoną przez siebie ewidencją;
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
