Interpretacja indywidualna z dnia 5 marca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDSL1-1.4011.634.2024.3.MJ
Stawka ryczałtu dla usług tworzenia grafiki 3D przy produkcji gier wideo.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
3 grudnia 2024 r. wpłynął Pana wniosek z 3 grudnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 30 stycznia 2025 r. (wpływ 31 stycznia 2025 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest grafikiem, prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą od 04.01.2021 r. na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Ze swoim kontrahentem, deweloperem gier wideo („Deweloper”/„Kontrahent”), współpracuje w tzw. relacji B2B. Na ten moment opodatkowany jest w formie skali podatkowej. Nie korzysta z żadnych zwolnień oraz ulg. W swojej pracy Wnioskodawca tworzy grafiki 3D przy produkcji gier wideo przez Dewelopera, tj. elementy otoczenia w tych grach. Prowadzona przez niego działalność odpowiada stanowisku senior 3D environment artist. Tworzy różnego rodzaju obiekty typu (...) itp. Generalnie są to elementy potrzebne do złożenia sceny na silniku gry typu (…). Na podstawie dostarczonych lub znalezionych referencji ze świata rzeczywistego lub konceptu Dewelopera, Wnioskodawca modeluje obiekt 3D, teksturuje go, a następnie ustawia na scenie (instaluje) w silniku danej gry. Wnioskodawca nie wykonuje prac programistycznych (nie programuje, nie tworzy kodu), tylko zajmuje się tworzeniem wizualiów 3D przy pomocy specjalistycznych programów do modelowania takich jak: (…), a do teksturowania obiektów graficznych: (…). Wykorzystywany przez niego jest także silnik (…), bo to na nim tworzone są przez Dewelopera gry. Przykładowo, tworzenie danego modelu 3D wygląda następująco: na podstawie dostarczonych referencji lub konceptów np. (...) Wnioskodawca modeluje go w programie (…) uwzględniając skalę, proporcję oraz wszystkie detale, następnie uzyskany model optymalizuje pod kątem ilości poligonów oraz przygotowuje do procesu teksturowania. Następnie odbywa się teksturowanie w programie (…), w którym uwzględniana jest kolorystyka, zachowanie fizyczne materiałów ((...)), to jak odbijają światło, gdzie znajdują się przetarcia, ślady zużycia aby model wyglądał zgodnie z wytycznymi. Następnie tak przygotowany model wraz z teksturami Wnioskodawca importuje do silnika gry (…), gdzie przygotowuje model pod kątem technicznym, tj. odpowiednie ustawienie optymalizacji poligonów, tekstur, a samemu modelowi przydziela materiał na który składają się wcześniej przygotowane tekstury. Tak przygotowany model Wnioskodawca umieszcza we wcześniej przygotowanej scenie (scena uwzględniająca tylko i wyłącznie wstępne kształty i jest ona bez tekstur, tzw. „whitebox”) w silniku gry w miejscu gdzie jest on wymagany oraz aranżuje on miejsce wokół niego z dostępnych w silniku elementów. Przykładowo, (...). Powyższe elementy Wnioskodawca może stworzyć sam lub użyć już wcześniej przygotowanych elementów, jeśli są one dostępne. Przy tworzeniu Wnioskodawca współpracuje z innymi artystami, koncepciarzami, animatorami, programistami. Głównie pracuje on na sprzęcie dostarczonym przez Kontrahenta. Działalność Wnioskodawcy nie polega na tworzeniu animacji. Jako grafik 3D Wnioskodawca koncentruje się na stworzeniu szczegółowej i dokładnej reprezentacji obiektu pod kątem wizualnym, ale wykonane przez niego obiekty pierwotnie są statyczne. Natomiast proces animacji polega na „ożywieniu” obiektu. Animator po dostarczeniu obiektu tworzy uproszczony „szkielet” i na jego podstawie wprowadza go w ruch. Przykładowo, (...). Finalny obiekt dostarczony przez Wnioskodawcę jest statyczny. Może jedynie przekazać go kolejno animatorowi aby ten wprawił (...) w ruch (np. (...)). Wnioskodawca pracę wykonuje we własnym mieszkaniu, gdyż jest to miejsce, w którym zarejestrowana jest jego działalność gospodarcza. Deweloper nie wyznacza Wnioskodawcy miejsca do wykonywania zleconych zadań. Wnioskodawca ustala z Deweloperem w jakim czasie grafika 3D ma zostać wykonana (czas realizacji zlecenia). Pracuje Pan w trybie projektowym, nie musi być do dyspozycji Dewelopera w określonym czasie w ciągu dnia. Wnioskodawca ponosi pełne ryzyko prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej. Ponosi także pełną zatrudniony na podstawie umowy o pracę, a także nie osiąga przychodów z żadnego innego tytułu. Kiedyś (przed założeniem własnej działalności gospodarczej) był zatrudniony na umowie o pracę w firmie swoich rodziców, ale umowa o pracę nigdy nie łączyła go z Deweloperem. Obecna umowa o współpracę to pierwsza umowa zawarta przez Wnioskodawcę i Dewelopera. Wnioskodawca nie jest zarejestrowany jako podatnik VAT czynny, bo korzysta z tzw. zwolnienia
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
