Interpretacja indywidualna z dnia 10 marca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.12.2025.2.BD
Ustalenie, czy w przypadku uznania reklamacji złożonej w ramach Gwarancji, zwracana Klientowi kwota powinna korygować przychód Spółki w podatku CIT.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
9 stycznia 2025 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
S.A. z siedzibą w (…) (dalej jako: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym. Przedmiotem przeważającej działalności Spółki jest sprzedaż (…). Oferta obejmuje w szczególności (…), które sprzedawane są przez Spółkę pod jej własną marką handlową.
Spółka nie jest podmiotem wprowadzającym do obrotu części i akcesoria (…), których dotyczy niniejszy wniosek. Podmiotem wprowadzającym do obrotu jest inna spółka, powiązana z Wnioskodawcą, a która jest ich importerem. Jednak Wnioskodawca jest producentem tych części w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów.
Części, których dotyczy niniejszy wniosek, nie są nabywane przez klientów (dalej jako: „Klient”) bezpośrednio od Spółki. W łańcuchu sprzedaży (dostaw) występuje co najmniej jeszcze jeden podmiot (najczęściej dystrybutor lub hurtownik), który nabywa części od Spółki i sprzedaje je Klientowi. Pomiędzy Spółką a Klientem występować może jednak większa liczba takich podmiotów (pośredników). Jakkolwiek mogą mieć miejsce także sytuacje, w których części są nabywane bezpośrednio od Spółki, poprzez prowadzone przez Spółkę sklepy stacjonarne oraz poprzez sprzedaż internetową, to takie przypadki nie są przedmiotem niniejszego wniosku.
W celu uatrakcyjnienia oferty części i akcesoriów sprzedawanych pod własną marką handlową (dalej jako: „Części”), Spółka wprowadziła gwarancję na te części i akcesoria (sprzedawane pod marką własną). Jest to gwarancja (dalej jako: „Gwarancja”) niezależna od odpowiedzialności wynikającej z rękojmi oraz niezgodności towaru z umową przysługujących kupującym wprost z przepisów Kodeksu Cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta. Gwarancja funkcjonuje w relacji między Spółką, będącą Gwarantem, a Klientem (będącym klientem końcowym) - niezależnie od ilości innych podmiotów, które uczestniczą w łańcuchu sprzedaży. Gwarancja uprawnia Klienta m.in. do zwrotu Części oraz otrzymania przez Klienta ceny, po której zakupił Część w razie ustalenia odpowiedzialności Spółki pełniącej w tym przypadku rolę Gwaranta w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
