Wyrok NSA z dnia 16 października 2024 r., sygn. I GSK 728/21
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Bogdan Fischer (spr.) Sędzia NSA Michał Kowalski Sędzia del.NSA Jacek Surmacz Protokolant starszy asystent sędziego Piotr Kaczmarek po rozpoznaniu w dniu 16 października 2024 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej P. w B. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 18 stycznia 2021 r. sygn. akt V SA/Wa 1784/20 w sprawie ze skargi P. w B. na decyzję Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia [...] sierpnia 2020 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wypłaty środków finansowanych z tytułu wsparcia z Funduszu Promocji Mleka 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od P. w B. na rzecz Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi 360 (słownie: trzysta sześćdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 18 stycznia 2021 r., sygn. akt V SA/Wa 1784/20 oddalił skargę P. z siedzibą w B. (dalej "skarżąca") na decyzję Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia [...] sierpnia 2020 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wypłaty wsparcia finansowego z Funduszu Promocji Mleka.
Sąd pierwszej instancji orzekał w następującym stanie sprawy.
Decyzją z [...] stycznia 2018 r. nr [...], Dyrektor Generalny Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, orzekł o udzieleniu wsparcia finansowego z Funduszu Promocji Mleka, w wysokości 250.000,00 zł i wypłacie zaliczki w wysokości 100.000,00 zł na realizację ww. zadania.
W dniu 28 września 2018 r. skarżąca złożyła wniosek o płatność wsparcia ze środków Funduszu Promocji Mleka za realizację drugiego etapu zadania w wysokości 100.842,29 zł. Do wniosku dołączyła dokumenty potwierdzające jego realizację. Decyzją z [...] stycznia 2019 r. nr [...] Dyrektor Generalny KOWR odmówił wypłaty środków finansowych z tytułu wsparcia z Funduszu Promocji Mleka w wysokości 100.842,29 zł. W uzasadnieniu organ I instancji wskazał, że przedłożona dokumentacja z procedury wyboru wykonawcy usługi na przygotowanie i realizację projektu nie odpowiada wymogowi konkurencyjności, o którym mowa w art. 9 ust. 3 ustawy z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2021 r., poz. 43) dalej ,,ustawa o funduszach promocji’’. Ponadto organ I instancji nie zgodził się z twierdzeniem skarżącej, że koordynator zadania, tj. K. M. oraz A. S. nie były osobami określonymi w § 8 ust. 3 pkt 3 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 26 czerwca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu udzielania wsparcia finansowego z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1351 ze zm.), dalej "rozporządzenie’’ lub ,,rozporządzenie w sprawie wsparcia finansowego z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych".
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty