23.09.2024 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 23 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.388.2024.3.RH

Dotyczy ustalenia, czy w okolicznościach wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do zaliczenia w poczet kosztów uzyskania przychodów wydatków wynikających z Dokumentów zakupowych przechowywanych w postaci elektronicznej, w sytuacji gdy oryginalne, papierowe Dokumenty Zakupowe zostaną zniszczone zgodnie z procedurą opisaną w opisie zdarzenia przyszłego.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

15 lipca 2024 r. za pośrednictwem operatora Poczty Polskiej wpłynął Państwa wniosek z 9 lipca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy w okolicznościach wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do zaliczenia w poczet kosztów uzyskania przychodów wydatków wynikających z Dokumentów zakupowych przechowywanych w postaci elektronicznej, w sytuacji gdy oryginalne, papierowe Dokumenty Zakupowe zostaną zniszczone zgodnie z procedurą opisaną w opisie zdarzenia przyszłego.

Uzupełnili go Państwo, w odpowiedzi na wezwanie pismem z 13 sierpnia 2024 r. (wpływ 19 sierpnia 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

A. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Y. (dalej jako: „Wnioskodawca”, „Spółka”) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT prowadzącym działalność gospodarczą polegającą na produkcji i dystrybucji szerokiej gamy produktów chemii budowlanej. Spółka podlega opodatkowaniu w Polsce od całości osiąganych dochodów (nieograniczony obowiązek podatkowy). Spółka podlega opodatkowaniu podatkiem CIT na zasadach ogólnych.

Z uwagi na skalę prowadzonej działalności gospodarczej, Wnioskodawca otrzymuje znaczną liczbę dokumentów zakupowych takich jak faktury, faktury korygujące, noty księgowe, paragony, faktury uproszczone, w tym paragony zawierające NIP wystawcy, dokumenty potwierdzające poniesienie wydatków na opłaty parkingowe i za autostrady oraz bilety komunikacyjne, itp. (dalej: „Dokumenty zakupowe”). Część z tych dokumentów jest wystawiana i dostarczana do Spółki w wersji papierowej. W chwili obecnej Spółka przechowuje (archiwizuje) wszystkie te dokumenty w formie papierowej, tzn. dokumenty księgowe, które są wystawiane przez dostawców w formie papierowej są przechowywane (archiwizowane) w oryginale w tej formie. Z kolei dokumenty księgowe wystawiane w formie elektronicznej (w tym faktury elektroniczne) są przechowywane w oryginalnej postaci elektronicznej.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne