Interpretacja indywidualna z dnia 20 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.475.2024.1.DS
Zastosowanie zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy o VAT dla czynności wykonywanych w zakresie akcji informacyjnych lub akcji społecznych.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
22 lipca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zastosowania zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy o VAT dla czynności wykonywanych w zakresie akcji informacyjnych lub akcji społecznych.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego
Spółka A jest jednostką (...) działającą w oparciu o przepisy ustawy o radiofonii i telewizji (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1722 ze zm. – dalej ustawa o rtv).
(…)
Nie zmienia to faktu, że podstawową działalnością Spółki jest (…).
Ponadto podkreślić należy, że Spółka wykonuje działalność gospodarczą, jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wykonuje sprzedaż opodatkowaną podatkiem od towarów i usług, zwolnioną z podatku oraz czynności niepodlegające opodatkowaniu tym podatkiem.
Spółka w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zawiera i może zawierać w przyszłości umowy z podmiotami ze sfery publicznej (ministerstwa i urzędy, organy administracji, jednostki samorządu terytorialnego i samorządu zawodowego, instytucje kultury, instytuty, stowarzyszenia, fundacje i tym podobne jednostki organizacyjne działające w sferze publicznej), których przedmiotem jest odpłatne zlecenie Spółce przeprowadzenia (współuczestnictwa w prowadzeniu) tzw. kampanii informacyjnych, kampanii społecznych.
Wymienione kampanie charakteryzują się tym, że na zamówienie danego podmiotu emitowany jest spot lub seria spotów informacyjnych o ustalonej formie i treści, które w określonym czasie i określoną liczbę razy, są emitowane przez Spółkę. Kampania informacyjna/społeczna i ww. emisja jest finansowana w całości lub w części przez zamawiającego.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty