Odmowa rekompensaty za bezczynność w udostępnieniu informacji publicznej - Wyrok NSA z dnia 12 maja 2023 r., sygn. III OSK 213/22
Samo częste składanie wniosków o dostęp do informacji publicznej nie jest wystarczającą przesłanką do uznania nadużycia prawa. Organ zobowiązany do udostępnienia informacji publicznej nie może odstąpić od stosowania ustawy o dostępie do informacji publicznej na podstawie swojego subiektywnego przekonania o nadużyciu prawa.
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Rafał Stasikowski Sędziowie: Sędzia NSA Olga Żurawska - Matusiak Sędzia del. WSA Mariusz Kotulski (spr.) po rozpoznaniu w dniu 12 maja 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej R. S. od punktu 3 wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 20 października 2021 r. sygn. akt II SAB/Gd 94/21 w sprawie ze skargi R. S. na bezczynność Prezesa Sądu Rejonowego w K. w sprawie udostępnienia informacji publicznej oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku wyrokiem z dnia 20 października 2021 r. sygn. akt II SAB/Gd 94/21, po rozpoznaniu skargi R. S. na bezczynność Prezesa Sądu Rejonowego w K. w sprawie udostępnienia informacji publicznej: zobowiązał Prezesa Sądu Rejonowego w K. do rozpoznania wniosku skarżącego z 17 maja 2021 r. o udostępnienie informacji publicznej (pkt 1), stwierdził, że Prezes Sądu Rejonowego w K. dopuścił się bezczynności oraz, że bezczynność, której się dopuścił nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa (pkt 2), a także odmówił przyznania od Prezesa Sądu Rejonowego w K. na rzecz skarżącego sumy pieniężnej (pkt 3).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
