06.08.2024 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 6 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.514.2024.1.MJ

Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu - edukacja ekologiczna.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

19 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 19 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „…” w Szkole Podstawowej im. … w …. Uzupełnili go Państwo pismem z 21 czerwca 2024 r. (data wpływu 21 czerwca 2024 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gmina … jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Gmina, będąca organem władzy publicznej, realizuje zadania nałożone na nią przepisami prawa, w tym w szczególności ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Jednocześnie w myśl art. 6 ust. 1 cytowanej ustawy, do zakresu działania Gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych Gminy należy między innymi zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty w tym edukacji publicznej, stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym.

Szkoła Podstawowa im. … w … jest jednostką budżetową Gminy …. Od dnia 1 stycznia 2017 r. została objęta centralizacją rozliczeń podatku od towarów i usług.

Szkoła Podstawowa przygotowuje wniosek o dofinansowanie w formie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w … (WFOŚiGW), w ramach konkursu pn. „…”. Dotacja ma być przeznaczona na polepszenie warunków nauczania poprzez utworzenie kreatywnych i pomysłowych nowych pracowni w szkołach. Szkoła planuje utworzenie nowoczesnej pracowni ekologicznej, w której będą Państwo realizować zajęcia z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji ekologicznej. Na początku przeprowadzone zostanie uzupełnienie ubytków w tynku i odmalowanie ścian, zakup i położenie fototapety na ścianie północnej. Również wzdłuż ściany północnej zostaną ustawione nowe szafy na pomoce dydaktyczne. Część pomocy zostanie wyeksponowana na blatach niższych szafek. Nowa pracownia zostanie wyposażona w nowe meble, sprzęt multimedialny oraz różnorodne pomoce dydaktyczne, w tym również „las w słoiku” czy rośliny zielone tworzące tzw. zieloną ścianę (ściana wschodnia pomieszczenia). Mało sprawne rolety okienne na ścianie południowej zastąpione zostaną nowoczesnymi roletami pionowymi z nadrukami o tematyce przyrodniczej. Na ścianie zachodniej umieszczone zostaną 2 białe tablice suchościeralne i monitor interaktywny. Stanowisko pracy nauczyciela stanowić będzie biurko i krzesło. Na biurku znajdzie się laptop oraz mikroskop nauczycielski z kamerą. Laptop będzie posiadał oprogramowanie umożliwiające korzystanie z technologii IT i przesyłanie obrazów obserwowanych obiektów na monitor interaktywny. Pod oknami zostanie zamontowany blat do mikroskopowania wraz z taboretami obrotowymi. Wnętrze klasy zostanie wypełnione stolikami uczniowskimi wraz z krzesłami. Pojedyncze stoliki uczniowskie umożliwią ustawianie ich w dowolnej konfiguracji do pracy w grupach.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne