05.08.2024 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 5 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.447.2024.1.AKA

Brak prawa do odliczenia VAT naliczonego związanego z nabyciem towarów na potrzeby realizacji projektu.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

17 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia VAT naliczonego związanego z nabyciem towarów na potrzeby realizacji projektu „…” realizowanego w Szkole Podstawowej im. … w ...

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gmina … (dalej: „Gmina” lub „Wnioskodawca”) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Gmina będzie realizowała projekt w ramach konkursu ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w … pn. „…” (dalej: „Projekt”). Zakres rzeczowy działań objętych zadaniem dotyczył będzie obiektu użyteczności publicznej, tj. Szkoły Podstawowej im. … w ... Celem projektu będzie ... W ramach II bloku tematycznego konkursu, na który Gmina … będzie składała wniosek, kosztami kwalifikowanymi są koszty:

1)...

W przypadku inwestycji objętych wnioskami Gminy … zakresem rzeczowym projektu będzie zakup sprzętu multimedialnego, tj. (...) Koncepcją projektu jest również (...). Projekt zakłada również zakup następujących pomocy dydaktycznych:

-...

Budynek objęty projektem, tj. Budynek Szkoły Podstawowej im. … w …, stanowi własność Gminy ...

Pomysł na ekopracownię opiera się na wykorzystaniu istniejącego już potencjału dydaktycznego sali, ale w nowym, nowoczesnym, multimedialnym wydaniu. Ekopracownia stworzy warunki do poznawania otaczającej przyrody, poprzez np. obserwację działania prototypów urządzeń wykorzystujących alternatywne źródła energii, ciekawych programów edukacyjnych, e-podręczników, prezentacji na monitorze interaktywnym w zupełnie nowej estetyce wnętrza. Pomoce dydaktyczne umożliwią przeprowadzanie zajęć lekcyjnych angażując uczniów w doświadczeniach i projektach badawczych. Nowe sprzęty pozwolą na spójne wykorzystywanie tego, co pracownia już oferuje uczniom, zwiększą atrakcyjność i efektywność zajęć. Prowadzone lekcje zostaną wzbogacone interaktywnymi ćwiczeniami i innymi narzędziami dydaktyki cyfrowej, które niewątpliwie z większym zapałem zaangażują uczniów w prowadzonych zajęciach. Nowe sprzęty niezwykle uatrakcyjnią uczniom zdobywanie wiedzy i rozwijanie zainteresowań. Wymiana mebli na nowe poprawi walory estetyczne sali i zwiększy jej funkcjonalność poprawiając komfort nauki i pracy zarówno dzieci, jak i nauczycieli. Wyposażenie pracowni umożliwi przechowywanie i ekspozycję dużej ilości pomocy dydaktycznych. W pracowni będą odbywały się dodatkowe zajęcia przedstawiające prezentację działań, które będą odbywały się z poszanowaniem środowiska naturalnego. Wystrój pracowni dopełni fototapeta prezentująca walory przyrodnicze charakteryzujące wyłącznie teren lokalny - (...)

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne