Interpretacja indywidualna z dnia 1 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.456.2024.1.KW
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
18 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 18 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania pn. „(…)”.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Zespół Szkół Zawodowych (…) w A będący jednostką budżetową Miasta A i od dnia 01 stycznia 2017 r. zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Nr (…) został objęty centralizacją rozliczeń podatku od towarów i usług. Miasto A jest miastem na prawach powiatu, definiowanym zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 107), jest jednostką samorządu terytorialnego, posiada osobowość prawną oraz w świetle przepisów ustawy o podatku od towarów i usług posiada status czynnego podatnika tego podatku w odniesieniu do czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Zespół Szkół Zawodowych (…) w A będący jednostką budżetową Miasta A przygotowuje wniosek o dofinansowanie w formie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w B (WFOŚiGW) zadania pn. „(…)” w ramach konkursu pn. „(…)”. Utworzenie pracowni ekologicznej w ww. szkole umożliwi nabycie przez uczniów istotnych umiejętności dotyczących ich rozwoju i świadomości ekologicznej własnego środowiska lokalnego. Edukowanie młodzieży w zakresie zrównoważonego rozwoju, jest motywacją do ich rozwoju, stworzenia możliwości zdrowej rywalizacji - wszyscy uczestnicy projektu mają bowiem identyczne szanse na udział w zajęciach z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych oraz na samodzielne działanie związane z tematyką ekologiczną. Stworzona ekopracownia będzie wykorzystywana podczas promocji szkoły w celu zachęcenia uczniów do działań proekologicznych, zwrócenia ich uwagi na możliwości projektowania współczesnych terenów zieleni. Pracownia będzie miała pełne wykorzystanie w godzinach pracy szkoły.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty