Interpretacja indywidualna z dnia 30 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.426.2024.1.MBN
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu - ekopracownia.
Interpretacja indywidualna– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że stanowisko Państwa w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
21 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 18 czerwca 2024 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: „(...)”.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina (...) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Do zakresu działania gminy, w myśl art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609), należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Stosownie do art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy o samorządnie gminnym, zadania własne gminy obejmują m.in. sprawy edukacji.
Gmina (...) jest organem prowadzącym szkoły podstawowe zlokalizowane na jej terenie. Szkoła Podstawowa (...) jest jednostką organizacyjną (budżetową) Gminy (...) objętą systemem oświaty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. − Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737).
Gmina (...) w 2024 roku aplikuje o udzielenie dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (...) na realizację projektu pod nazwą „(...)”. (...) pracownia będzie mieścić się w budynku Szkoły Podstawowej (...). Państwa założeniem jest stworzenie przestrzeni niezwykle przyjaznej uczniowi, jak również wprowadzenie uczniów w świat kultury, środowiska i przestrzeni wodnej. (...). Kwintesencję Państwa starań edukacyjnych ma stanowić wygląd i estetyka pracowni, dlatego dzięki otrzymanemu wsparciu zostaną zakupione nowe dopasowane do potrzeb uczniów meble oraz pojedyncze stoliki i krzesła, które można będzie ustawiać wg potrzeb. Poprawi to komfort pracy i uczniów, i nauczyciela. Wybór stolików pojedynczych daje wiele możliwości ich ustawienia − od pracy indywidualnej, poprzez współdziałanie w parach, grupach, aż po czynności zespołowe. Można je ustawić według potrzeb oraz pomysłów uczniów, których praca przy tych stolikach ma cieszyć i satysfakcjonować.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty