13.06.2024 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 13 czerwca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDWPT.4011.58.2024.2.MH

Uznanie czynności podejmowanych przez pracowników spółki za działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 5a pkt 38-40 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego ­jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

8 maja 2024 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem złożonym 11 czerwca 2024 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Spółka (…) (dalej jako „Spółka”) powstała ..... jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, od początku działająca w segmencie (...). W pierwszym okresie działalności utworzono w (…) siedzibie Spółki laboratorium (...). Obecnie Spółka rozwija się (…).

Głównymi produktami oferowanymi przez (…) są:

1. (...)

Część technologiczna Spółki opiera się na pracy następujących departamentów i działów:

1.Rozwoju technologii,

2.Produkcji i wsparcia klienta,

3.Zarządzania projektami i produktami.

Do tej pory działania pracowników Spółki zorganizowane były prawie wyłącznie w obszarze rozwoju nowych technologii, materiałów i produktów. Ze względu na nowe cele biznesowe określone przez Zarząd, struktura Spółki uległa modyfikacji. I tak departament Produkcji i Wsparcia Klienta jest zupełnie nowym w strukturach Spółki działem. W początkowych latach jego działalności priorytetem będzie opracowanie procedur, procesów oraz strategii, które będą odpowiednie dla dynamicznego, zmieniającego się środowiska technologicznego i innowacyjnego, w jakim funkcjonuje cała organizacja. Istotnie, ten dział jest organicznym rozwinięciem struktur poprzednio istniejącego Działu Badań i Rozwoju, co implikuje kontynuację wielu aktywności prowadzonych dotychczas. Wobec rosnącego znaczenia technologii i innowacji w dzisiejszym biznesowym krajobrazie, Departament Produkcji i Wsparcia Klienta stoi przed zadaniem nie tylko dostosowania się do obecnych trendów, lecz także aktywnego kształtowania przyszłości organizacji. W tym kontekście, jego działania będą miały kluczowe znaczenie dla utrzymania konkurencyjności i osiągnięcia sukcesu na rynku. Dlatego też pracownicy tam zaangażowani będą wdrażali strategie elastyczne i adaptacyjne, umożliwiające szybką reakcję na zmieniające się warunki otoczenia oraz efektywne wykorzystanie nowych technologii w obszarze produkcji i obsługi klienta.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne