Interpretacja indywidualna z dnia 11 czerwca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.278.2024.1.RG
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
17 kwietnia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 16 kwietnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania pn. „...”.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Miasto A (dalej: Miasto) jest zarejestrowane na potrzeby podatku od towarów i usług (dalej: VAT) jako podatnik VAT czynny.
Miasto realizuje zadania własne, określone w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (dalej: ustawa o samorządzie gminnym) w zakresie ochrony środowiska i przyrody.
Miasto planuje realizację zadania pn.: „...” w ramach programu „Edukacja ekologiczna ...”.
Celem zadania jest (...).
W wyniku realizacji zadania osiągnięty zostanie następujący cel programu: podniesienie poziomu świadomości ekologicznej mieszkańców województwa .... Park ... to park o charakterze leśnym, stanowi miejsce odpoczynku, spotkań, rekreacji i organizacji wydarzeń społeczno-kulturalnych. Utworzona ścieżka dydaktyczna pozwoli na poznanie lub poszerzanie wiedzy związanej z lasem, jego budową i jego mieszkańcami. Urozmaici również estetykę terenu. Usytuowanie obiektów dydaktycznych nawiązujących tematyką do charakteru parku pozwoli na praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy. Park odwiedzany jest przez indywidualne osoby, osoby uprawiające sport, rodziny, dzieci i młodzież, dlatego też realizacja projektu pozwoli na tworzenie i wzmocnienie więzi między użytkownikami w różnym wieku, a także skłoni do wymiany poglądów dotyczących np. przyrody. Działanie to będzie miało korzystny wpływ nie tylko na mieszkańców miasta, ale również na integrację z mieszkańcami pobliskich gmin. Ponadto, ścieżka dydaktyczna będzie wykorzystywana przez wychowawców szkół i przedszkoli, jako uzupełnienie zaplecza dydaktycznego umożliwiającego prowadzenie zajęć w terenie. Lekcje prowadzone w kontakcie z przyrodą będą uczyły nie tylko zagadnień związanych z ekologią, ale również współpracy i pracy w grupach.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty