Wyrok NSA z dnia 17 kwietnia 2024 r., sygn. I GSK 1223/20
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Piotr Pietrasz Sędzia NSA Joanna Wegner Sędzia del.NSA Anna Apollo (spr.) Protokolant Dorota Onyśk po rozpoznaniu w dniu 17 kwietnia 2024 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej T. S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 26 lutego 2020 r. sygn. akt I SA/Sz 794/19 w sprawie ze skargi T. S. na decyzję Dyrektora Zachodniopomorskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Szczecinie z dnia 20 sierpnia 2019 r. nr 9016-2019-0005958-6400 w przedmiocie przyznania płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie wyrokiem z 26 lutego 2020 r. oddalił skargę T. S. (dalej określanego jako Skarżący) na decyzję Dyrektora Zachodniopomorskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z 20 sierpnia 2019 r. nr 9016-2019-0005958-6400 w przedmiocie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego na rok 2018.
Skargę kasacyjną od powyższego wyroku wniósł Skarżący. Zaskarżając go w całości zarzucił naruszenie przepisów prawa materialnego, tj. przepisu art. 13 ust. 1 i 3 Rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) NR 640/2014 z 11 marca 2014 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1306/2013 w odniesieniu do zintegrowanego systemu zarządzania i kontroli oraz warunków odmowy lub wycofania płatności oraz do kar administracyjnych mających zastosowanie do płatności bezpośrednich, wsparcia rozwoju obszarów wiejskich oraz zasady wzajemnej zgodności, zwanego dalej Rozporządzeniem nr 640/2014, w związku z art. 2 ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 1306/2013 z 17 grudnia 2013 w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej, zarządzania nią i monitorowania jej oraz uchylające rozporządzenia Rady: (EWG) nr 352/78, (WE) nr 165/94, (WE) nr 2799/98, (WE) nr 814/2000, (WE) nr 1290/20051 i (WE) nr 485/2008, zwanego dalej Rozporządzeniem nr 1306/2013, polegającą na jego niewłaściwym zastosowaniu prowadząc do niezastosowania przez Sąd I instancji przepisu określonego art. 13 ust. 1 i 3 Rozporządzenia Nr 640/2014 w związku z wystąpieniem przesłanek siły wyższej prowadzącej do uznania, iż dopuszczalne było skuteczne złożenie przez Skarżącego wniosku o zmianę do wniosku.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty