Świąteczne Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608388)
      • Kadry i płace (26144)
      • Obrót gospodarczy (88889)
      • Rachunkowość firm (3843)
      • Ubezpieczenia (35980)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    17.10.2023

    Wyrok NSA z dnia 17 października 2023 r., sygn. III OSK 1622/22

    Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Przemysław Szustakiewicz Sędziowie: Sędzia NSA Piotr Korzeniowski Sędzia del. WSA Paweł Mierzejewski (spr.) po rozpoznaniu w dniu 17 października 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Fundacji [...] od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 1 marca 2022 r. sygn. akt II SAB/Lu 4/22 w sprawie ze skargi Fundacji [...] na bezczynność Prezydenta Miasta Lublina w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej oddala skargę kasacyjną.

    Uzasadnienie

    Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie wyrokiem z dnia 1 marca 2022 r., sygn. akt II SAB/Lu 4/22, oddalił skargę Fundacji [...] na bezczynność Prezydenta Miasta Lublin w sprawie udostępnienia informacji publicznej.

    Wyrok zapadł w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.

    Prezes Zarządu Fundacji [...] pismem zatytułowanym "Wniosek o udostępnienie informacji publicznej", przekazanym w dniu 24 lutego 2021 r. przy wykorzystaniu poczty elektronicznej, zwrócił się do Prezydenta Miasta Lublin (dalej: jako "Prezydent") z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej obejmującej:

    1) rejestr zarządzeń Prezydenta Miasta od 2010 r.;

    2) rejestr skarg i wniosków kierowanych do Rady Miasta za ostatnie 2 kadencje;

    3) ewidencję protokołów i ustaleń komisji stałych Rady Miasta za ostatnie 2 kadencje;

    4) protokoły z kontroli Komisji Rewizyjnej za ostatnie 2 kadencje;

    5) za okres od 2014 roku:

    - rejestr wydanych pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania;

    - rejestr wydanych pozwoleń i zgłoszeń rozbiórki;

    - rejestr wydanych decyzji ustalających warunki zabudowy i zagospodarowania terenu;

    - rejestr decyzji odmownych w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy;

    - rejestr decyzji odmownych w przedmiocie pozwoleń na budowę;

    - rejestr wniosków i decyzji o pozwoleniu na budowę.

    W dniu 9 marca 2021 r. Prezydent udzielił odpowiedzi na pkt 1 wniosku, wskazując odpowiednią stronę Biuletynu Informacji Publicznej Samorządu Miasta Lublin. W zakresie pkt 3 wniosku organ poinformował, że nie dysponuje żądaną informacją z uwagi na fakt, że nie prowadzi (nie sporządza) ewidencji protokołów i ustaleń komisji stałych Rady Miasta za ostatnie dwie kadencje. W zakresie rejestru wniosków i wydanych pozwoleń na budowę prowadzonych od 1 stycznia 2016 r. Prezydent poinformował, że są one dostępne na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego, wskazując link i informacje o sposobie wyszukania żądanych danych. Ponadto organ wskazał, że odpowiedź na pkt 2 i 5 wniosku nastąpi w terminie 2 miesięcy od dnia wpływu wniosku ze względu na szeroki zakres materiału źródłowego oraz konieczność przeanalizowania go pod kątem ochrony wynikającej z art. 5 ust. 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 2176), dalej jako "u.d.i.p.", a także - w zakresie oznaczeń ewidencyjnych działek - z uwagi na odmienny tryb udostępniania tych danych uregulowany w ustawie z 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1990 ze zm.), dalej jako "P.g.i.k.". W zakresie pkt 4 wniosku wyjaśniono, że żądanie to jest tożsame z pkt 2 wniosku z dnia 16 lutego 2021 r. (sprawa nr KP-PP-1.1431.90.2021), w którym termin odpowiedzi na wniosek został przedłużony pismem z dnia 3 marca 2021 r. Odpowiedź organu z dnia 9 marca 2021 r. została skarżącemu przekazana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: prezes@fundacja[...].org.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • USTAWA z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Art./§ 184
    ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne
    19.12.2025 Podatki
    Postanowienie NSA z dnia 19 grudnia 2025 r., sygn. III FSK 1142/25
    Czytaj więcej
    19.12.2025
    Postanowienie NSA z dnia 19 grudnia 2025 r., sygn. III FZ 610/25
    Czytaj więcej
    19.12.2025 Podatki
    Postanowienie NSA z dnia 19 grudnia 2025 r., sygn. III FSK 1523/25
    Czytaj więcej
    19.12.2025 Podatki
    Postanowienie NSA z dnia 19 grudnia 2025 r., sygn. III FZ 577/25
    Czytaj więcej
    19.12.2025
    Postanowienie NSA z dnia 19 grudnia 2025 r., sygn. III FZ 644/25
    Czytaj więcej
    19.12.2025 Podatki
    Postanowienie NSA z dnia 19 grudnia 2025 r., sygn. III FZ 650/25
    Czytaj więcej
    19.12.2025 Podatki
    Postanowienie NSA z dnia 19 grudnia 2025 r., sygn. III FZ 614/25
    Czytaj więcej
    19.12.2025 Podatki
    Postanowienie NSA z dnia 19 grudnia 2025 r., sygn. III FZ 633/25
    Czytaj więcej
    17.12.2025 Podatki
    Postanowienie NSA z dnia 17 grudnia 2025 r., sygn. III FZ 586/25
    Czytaj więcej
    17.12.2025 Podatki
    Postanowienie NSA z dnia 17 grudnia 2025 r., sygn. III FZ 587/25
    Czytaj więcej
    17.12.2025 Podatki
    Postanowienie NSA z dnia 17 grudnia 2025 r., sygn. III FZ 588/25
    Czytaj więcej
    15.12.2025 Podatki
    Postanowienie NSA z dnia 15 grudnia 2025 r., sygn. III FZ 199/25
    Czytaj więcej
    15.12.2025
    Postanowienie NSA z dnia 15 grudnia 2025 r., sygn. III FZ 568/25
    Czytaj więcej
    15.12.2025 Podatki
    Postanowienie NSA z dnia 15 grudnia 2025 r., sygn. III FSK 568/25
    Czytaj więcej
    12.12.2025 Podatki
    Postanowienie NSA z dnia 12 grudnia 2025 r., sygn. III FZ 542/25
    Czytaj więcej
    12.12.2025 Podatki
    Postanowienie NSA z dnia 12 grudnia 2025 r., sygn. III FZ 558/25
    Czytaj więcej
    10.12.2025 Podatki
    Postanowienie NSA z dnia 10 grudnia 2025 r., sygn. III FZ 533/25
    Czytaj więcej
    10.12.2025 Podatki
    Postanowienie NSA z dnia 10 grudnia 2025 r., sygn. III FSK 1159/24
    Czytaj więcej
    05.12.2025 Podatki
    Postanowienie NSA z dnia 5 grudnia 2025 r., sygn. III FZ 525/25
    Czytaj więcej
    05.12.2025 Podatki
    Postanowienie NSA z dnia 5 grudnia 2025 r., sygn. III FSK 1245/25
    Czytaj więcej
    03.12.2025 Podatki
    Postanowienie NSA z dnia 3 grudnia 2025 r., sygn. III FZ 350/25
    Czytaj więcej
    27.11.2025
    Postanowienie NSA z dnia 27 listopada 2025 r., sygn. III FSK 164/25
    Czytaj więcej
    27.11.2025 Podatki
    Postanowienie NSA z dnia 27 listopada 2025 r., sygn. III FSK 445/24
    Czytaj więcej
    26.11.2025
    Postanowienie NSA z dnia 26 listopada 2025 r., sygn. II OSK 1242/23
    Czytaj więcej
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.