Interpretacja indywidualna z dnia 21 marca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.34.2024.2.KK
Wskazanie, czy oferowane przez Spółkę usługi stanowią usługi transportu pasażerskiego międzynarodowego, opodatkowania świadczonych usług stawką 0%, wskazania czy usługa obejmująca pierwszy i ostatni lot w sezonie bez udziału pasażerów oraz z udziałem pasażerów stanowi kompleksową usługę transportu międzynarodowego.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie:
-wskazania, czy oferowane przez Spółkę usługi stanowią usługi transportu pasażerskiego międzynarodowego – jest prawidłowe,
-opodatkowania świadczonych usług stawką 0% – jest prawidłowe,
-wskazania czy usługa obejmująca pierwszy i ostatni lot w sezonie bez udziału pasażerów oraz z udziałem pasażerów stanowi kompleksową usługę transportu międzynarodowego – jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
29 stycznia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 26 stycznia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie:
-wskazania czy oferowane przez Spółę usługi stanowią usługi transportu pasażerskiego międzynarodowego,
-opodatkowania świadczonych usług stawką 0%,
-wskazania czy usługa obejmująca pierwszy i ostatni lot w sezonie bez udziału pasażerów oraz z udziałem pasażerów stanowi kompleksową usługę transportu międzynarodowego.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 11 marca 2024 r. (wpływ 11 marca 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
„A” Sp. z o.o. (dalej jako: Wnioskodawca lub Spółka), jest osobą prawną z siedzibą na terytorium Polski, która jest polskim rezydentem podatkowym oraz czynnym podatnikiem zarejestrowanym w Polsce dla celów podatku VAT.
Spółka prowadzi działalność, której przedmiotem jest zakup usługi pasażerskiego transportu lotniczego (w bezpośrednich połączeniach międzynarodowych – najczęściej na trasie Polska – „B” oraz „B” – Polska). Usługa ta nabywana jest od zagranicznego przewoźnika lotniczego, który posiada niezbędne zezwolenia do świadczenia usług komercyjnego transportu lotniczego. Spółka natomiast nie posiada takowych uprawnień, stąd nie świadczy usług transportu bezpośrednio lecz nabywa je we własnym imieniu ale na rzecz osób trzecich.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty