Wyrok NSA z dnia 23 listopada 2022 r., sygn. III OSK 4883/21
Dnia 23 listopada 2022 r. Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Małgorzata Pocztarek (spr.) sędzia NSA Rafał Stasikowski sędzia del. NSA Grzegorz Jankowski po rozpoznaniu w dniu 23 listopada 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej M. W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 11 grudnia 2020 r. sygn. akt II SA/Wa 911/20 w sprawie ze skargi M. W. na rozkaz personalny Komendanta Głównego Policji z dnia 27 lutego 2020 r. nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby w Policji 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od M. W. na rzecz Komendanta Głównego Policji kwotę 240 (dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 11 grudnia 2020 r., sygn. akt II SA/Wa 911/20, oddalił skargę M. W. (dalej: skarżący) na rozkaz personalny Komendanta Głównego Policji z dnia 27 lutego 2020 r. nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby w Policji.
Skargę kasacyjną od powyższego wyroku do Naczelnego Sądu Administracyjnego wniósł skarżący, zaskarżając go w całości zarzucił Sądowi I instancji:
1. naruszenie przepisów prawa materialnego, tj.
a) art. 41 ust. 2 pkt 5 ustawy o Policji poprzez błędną wykładnię polegającą na przyjęciu, że w przedmiotowej sprawie wystąpiła przesłanka "ważnego interesu służby" uzasadniająca odwołanie skarżącego ze służby, pomimo tego, że nie wskazano konkretnie jaki interes służby został narażony, przesłanka "ważnego interesu służby" winna być w każdej indywidualnej sprawie skonkretyzowana przez wskazanie okoliczności faktycznych, składających się na taką ocenę, czego w przedmiotowej sprawie nie uczyniono, nie wykazano bowiem jakie konkretnie negatywne konsekwencje dla jednostki skarżącego zaistniały, co w konsekwencji doprowadziło do niewłaściwego jego zastosowania;
b) art. 41 ust. 2 pkt 5 ustawy o Policji poprzez błędną jego wykładnie polegającą na przyjęciu, że korzystanie ze świadczeń związanych z rodzicielstwem może być podstawą do zwolnienia funkcjonariusza ze służby na podstawie ww. artykułu, a w konsekwencji niewłaściwe jego zastosowanie w przedmiotowej sprawie;
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty