Wyrok NSA z dnia 28 czerwca 2022 r., sygn. II GSK 279/19
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Dorota Dąbek Sędzia NSA Wojciech Kręcisz (spr.) Sędzia NSA Andrzej Kuba po rozpoznaniu w dniu 28 czerwca 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej R. Ł. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 24 października 2018 r. sygn. akt VI SA/Wa 935/18 w sprawie ze skargi R. Ł. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 14 marca 2018 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 24 października 2018 r., sygn. akt: VI SA/Wa 935/18, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę R. Ł. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 14 marca 2018 r. nr BP.502.37.2018.0155.OL14.1497 w przedmiocie kary pieniężnej.
Skargę kasacyjną od powyższego wyroku złożył Skarżący zaskarżając ten wyrok w całości i wnosząc o jego uchylenie i przekazanie sprawy do ponownego rozpoznania WSA w Warszawie oraz zasądzenie kosztów postępowania, w tym kosztów zastępstwa procesowego według norm przepisanych.
Zaskarżonemu orzeczeniu na podstawie art. 174 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2017 r., poz. 1369 ze zm. zwana dalej "p.p.s.a.") zarzucił naruszenie:
1. naruszenie przepisów postępowania mające wpływ na wynik sprawy, a w szczególności naruszenie art. 7 i 77 § 1 oraz 80 k.p.a. poprzez niewyjaśnienie wszystkich okoliczności sprawy, a w szczególności nieuzasadnione przyjęcie przez Sąd, że przy użyciu jednej pary wag SA W 10C II dopuszczalne jest uzyskanie pomiaru nacisku podwójnej osi napędowej, co wynika z instrukcji obsługi wag SAW/seria II i wadliwe przyjęcie, że waga może pracować samodzielnie lub w parach i grupach od 4 do 6 wag w celu pomiaru nacisku koła, nacisku na oś, na grupę osi lub pomiaru ciężaru samochodów ciężarowych lub zastawów pojazdów, podczas gdy zachodzą poważne wątpliwości co do tego, czy suma wyników cząstkowych ważeń samochodu, a więc obiektu jednolitego, stanowi rzeczywistą masę tego obiektu, oraz że wagi SAW 10 C/II zgodnie z instrukcją służą do ustalania masy netto pojazdu, a to nie to samo co masa całkowita pojazdu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty