Interpretacja indywidualna z dnia 9 lutego 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.583.2023.1.KŁ
Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług nieodpłatne wydanie materiałów reklamowych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
12 grudnia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 1 grudnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku opodatkowania podatkiem od towarów nieodpłatnego wydania materiałów reklamowych.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
A. S.A. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest polską spółką kapitałową, podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej (...) prowadzi (...). Dodatkowo prowadzi również działalność w zakresie produkcji(...). Spółka funkcjonuje jako przedsiębiorstwo wielooddziałowe, w skład którego wchodzi (...) zakładów produkcyjnych, posiadających w swojej strukturze szereg komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za procesy produkcji, magazynowania, sprzedaży i zakupu. W zakresie swojej działalności Spółka dokonuje sprzedaży produktów poprzez własne Centra Dystrybucji oraz poprzez sieć sklepów firmowych w ramach spółki zależnej „(...) Sp. z o. o.”.
A. S.A. w ramach prowadzonej działalności wydaje i zamierza wydawać nieodpłatnie swoim kontrahentom oraz sklepom firmowym marki (...) w ramach spółki zależnej obrandowane materiały reklamowe takie jak standy, stojaki, ekspozytory reklamowe, regały ekspozycyjne zawierające logo marki (...) oraz hasła reklamowe. Wydane materiały reklamowe służą w celu ekspozycji produktów marki (...) na terenie obiektów handlowych, w których kontrahenci prowadzą działalność gospodarczą.
Wydawane materiały reklamowe przekazywane są w celu odpowiedniego zareklamowania i wyeksponowania produktów marki (...) w obiektach handlowych. Stojaki reklamowe są elementami wolnostojącymi na przestrzeni sklepu, których celem jest zwrócenie uwagi Klienta na konkretny produkt. Prawidłowo i oryginalnie wyeksponowany towar zwiększa szansę na jego zakup przez potencjalnego Klienta, zachęca do zakupu oraz zwiększa rozpoznawalność produktów marki (...). Przekazywane przez Spółkę materiały reklamowe nie mogą być wykorzystywane przez kontrahentów do innych celów niż promocja produktów marki (...).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty