Interpretacja indywidualna z dnia 9 lutego 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.687.2023.3.BS
Czy Spółka będzie mieć prawo do rozpoznania w kosztach uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wydatków związanych z nabyciem Usług marketingowych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
22 listopada 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 21 listopada 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Spółka będzie mieć prawo do rozpoznania w kosztach uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 Ustawy CIT wydatków związanych z nabyciem Usług marketingowych.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 2 lutego 2024 r.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
A Sp. z o.o. (dalej: „Spółka”, „Zamawiający” lub „Wnioskodawca”) jest podatnikiem podatku dochodowego podlegającym opodatkowaniu od całości swoich dochodów na terenie Polski w rozumieniu art. 3 ust. 1 Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „Ustawa CIT”) oraz podatnikiem podatku od towarów i usług w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej: „Ustawa VAT”).
Spółka specjalizuje się w produkcji i dystrybucji alkoholu (dalej: „Produkty”). Spółka w celu promocji sprzedaży swoich Produktów zawiera umowy z podmiotami niepowiązanymi, świadczącymi usługi w tym obszarze, w szczególności zawiera następujące umowy:
1.Usługi merchandisingowe ogólne. Są to usługi świadczone na rzecz Spółki, jako dostawcy produktów do obiektów handlowych na terytorium Polski (Centra Handlowe) przez podmiot specjalizujący się w świadczeniu kompleksowych usług wsparcia sprzedaży, outsourcingu, merchandisingu, doradztwa sprzedaży, promocji sprzedaży, outsourcingu sił sprzedaży, field marketingu oraz badaniach marketingowych (dalej: „Wykonawca”). Przedmiotem takiej umowy jest m.in. świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług w zakresie wystawiennictwa produktów opatrzonych znakiem towarowym Zamawiającego (merchandising), oferowanych do sprzedaży detalicznej w Centrach Handlowych. W ramach realizacji usług Wykonawca może się zobowiązać, że będzie na rzecz Spółki m.in.:
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty