08.11.2023 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 8 listopada 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.436.2023.1.MM

Skutki podatkowe i obowiązki informacyjne związane z udzieleniem przez Gminę dotacji celowych na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska.

Interpretacja indywidualna

 – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

12 września 2023 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy skutków podatkowych i obowiązków informacyjnych związanych z udzieleniem dotacji celowych na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gmina (A) będzie udzielać dotacji z budżetu gminy na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska:

1.Dotacja celowa na realizację zadania polegającego na ograniczeniu zużycia opału w kotle zasilanym węglem lub koksem poprzez instalację kolektora słonecznego. Umowa o udzielenie dotacji będzie zawierana pomiędzy Gminą a osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej. Podstawą zawarcia umowy jest Uchwała Rady Miejskiej w (A). Dotacja zostanie przekazana w formie pieniężnej, wysokość dotacji będzie wynosić 50% kosztów kwalifikowalnych, jednak nie więcej niż 2 000 zł. Wypłata środków nastąpi w określonym w umowie terminie oraz po dostarczeniu przez Beneficjenta kompletu dokumentów;

2.Dotacja częściowo z udziałem środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację zadania z zakresu ochrony środowiska polegającego na transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest z nieruchomości. Dotacja pozyskana na podstawie umowy na dotację podpisanej z WFOŚGW, będzie wprowadzana do budżetu gminy jako dotacja celowa. Umowa o udzielenie dotacji będzie zawierana pomiędzy Gminą a osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej. Podstawą zawarcia umowy jest Uchwała Rady Miejskiej w (A). Dotacja zostanie przekazana w formie pieniężnej, wysokość dotacji będzie wynosić 50% lub 100% kosztów kwalifikowalnych, jednak nie więcej niż 600 zł/Mg odpadu zawierającego azbest, jeżeli na zadanie składają się łącznie: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu; nie więcej niż 300zł/Mg odpadu zawierającego azbest – jeżeli na zadanie składa się wyłącznie transport i unieszkodliwienie odpadu. Beneficjent zobowiązuje się wykonać zadanie do dnia 30 października 2023 r.;

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne