Interpretacja indywidualna z dnia 27 października 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDST2-2.4011.345.2023.2.PR
Zastosowanie 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 74.90.20.0.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
4 sierpnia 2023 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania uzyskiwanych przychodów z tytułu świadczonych usług w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 12 września 2023 r. (data wpływu).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Planuje Pan otwarcie własnej pozarolniczej działalności gospodarczej. W chwili obecnej posiada już jednego potencjalnego kontrahenta, z którym planuje podjęcie współpracy. Kontrahent ten z kolei współpracuje z polską spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, świadczącą usługi z zakresu centrów telefonicznych – call center (dalej jako: Spółka), pełniąc w niej funkcję Dyrektora Zarządzającego (dalej jako: Dyrektor Zarządzający lub Zamawiający). Do zadań Dyrektora Zarządzającego należy m.in. planowanie działań mających zapewnić płynność finansową Spółki, nadzór finansowy nad Spółką, określanie strategii oraz planów inwestycyjnych Spółki, kompleksowy nadzór nad funkcjonowaniem wszystkich działów w Spółce etc. Usługi świadczone przez Dyrektora Zarządzającego w ramach jego działalności gospodarczej sklasyfikowane są pod pozycjami PKD 70.22.Z (Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania) oraz PKD 82.20.Z (Działalność centrów telefonicznych – call center).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty