Interpretacja indywidualna z dnia 10 października 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.393.2023.2.MPA
Możliwość archiwizowania dokumentów zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej oraz braku wpływu takiego sposobu archiwizowania na prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
17 lipca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 12 lipca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości archiwizowania dokumentów zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej oraz braku wpływu takiego sposobu archiwizowania na prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Uzupełniliście Państwo wniosek pismem z 25 września 2023 r. (data wpływu: 25 września 2023 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca sp. z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca zajmuje się produkcją (...). Dodatkowo (…) jest częścią międzynarodowej grupy (…), która (...).
Spółka posiada siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz jest zarejestrowana na terytorium kraju, jako podatnik VAT czynny.
Spółka zatrudnia szereg pracowników, w tym w szczególności tzw. „pracowników terenowych” - tj. handlowców i techników (dalej: Pracownicy). Pracownicy nabywają w imieniu i na rzecz Spółki różnego rodzaju towary i usługi, które związane są z działalnością gospodarczą Spółki na rzecz jej kontrahentów. Nabywane przez Spółkę towary oraz usługi wykorzystywane są do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT, a koszty ponoszone przez Spółkę w związku z nabyciem ww. towarów i usług związane są z działalnością gospodarczą Spółki. Transakcje nabywania towarów i usług, o których mowa powyżej, dokumentowane są fakturami VAT wystawianymi przez kontrahentów w wersji papierowej. Następnie, faktury są wysyłane przez Pracowników na adres siedziby Spółki, gdzie trafiają do działu finansowego. Pracownicy działu finansowego odpowiedzialni są za odbiór, dekretację, księgowanie i archiwizowanie oryginałów dokumentów, zgodnie z przepisami prawa oraz obowiązującymi w Spółce procedurami. Pracownicy działu finansowego wprowadzając rzeczone faktury każdorazowo przyjmują, że datą wpływu takiej faktury jest data jej wystawienia wskazana w treści dokumentu. Faktury otrzymane od kontrahentów w wersji papierowej są przechowywane w wersji papierowej w siedzibie Spółki.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty