Interpretacja indywidualna z dnia 19 września 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.377.2023.1.GK
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją Inwestycji.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
23 sierpnia 2023 r. wpłynął za pośrednictwem ePUAP Państwa wniosek z 21 sierpnia 2023 r. w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją Inwestycji pn. (…). Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego i wykonuje zadania własne wynikające z ustawy o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 506 z późn. zm.).
W związku z planowaną inwestycją (…) droga publiczna ul. (…) w miejscowości (…) - od km: 1+550,0 do km: 2+505,0, która ma zostać zrealizowana w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 Gmina zwraca się z prośbą o wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej w tej sprawie.
Przedsięwzięcie polega na przebudowie drogi gminnej ul. (…) w miejscowości (…). Planowany do wykonania zakres planowanej inwestycji zaczyna się przed przepustem dla cieku (…) w (…), w km 1+550,0 tj. gminnej drogi publicznej; klasy technicznej D, a kończy w km ok. 2+505,0 ze skrzyżowaniem z ul. (…). Planowana inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa (…), w powiecie (…), gminie (…), w miejscowości (…). Projektowana przebudowa i rozbudowa drogi gminnej przebiegać będzie po istniejącym śladzie wskazanym na załączonym planie orientacyjnym. Przebudowana droga gmina dostosowana będzie do wymaganych parametrów technicznych dla drogi klasy D. Będzie to jezdnia dwukierunkowa poszerzona do 5,0 m z uwzględnieniem poszerzeń na łukach poziomych oraz zawężeń jezdni do 3,5 m na odcinkach ruchu dwukierunkowego na jezdni jednokierunkowej. Planowana jest budowa chodnika o szerokości netto bez obrzeży min. 1,8 m z dopuszczalnymi zwężeniami, oraz ze wskazaniem usytuowania jednostronnie po stronie lewej zgodnie z kilometrażem oraz dwustronnie na odcinku przy zatoce autobusowej i zawrotce obustronnie, w tym miejscu przekrój uliczny o szerokości jezdni min. 7,5 m. Poszerzenia wymagać będą również pobocza ziemne po stronie przeciwnej na pozostałym odcinku. Istniejący system odwodnienia rowami ziemnymi pozostanie utrzymany, miejscami odcinki kanalizacji deszczowej strona prawa (przekrój uliczny). Zaprojektowano poszerzenie obustronne, rowów ziemnych, wraz z odpływami od przepustów, odbudowy i umocnienia wlotów i wylotów z istniejących i przebudowywanych przepustów pod drogą. W ramach inwestycji z uwagi na obustronnie zabudowany teren, droga wymaga wprowadzenia elementów BRD, z uzupełnieniem oznakowania pionowego i poziomego. Należy wykonać inwentaryzację i wycinki kolidujących z inwestycją drzew, oraz wykonać nasadzenia rekompensacyjne nowej roślinności. Podłoże gruntowe należy wzmocnić dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz korpusu wysokich nasypów wraz z umocnieniem skarp. Konstrukcja nawierzchni jezdni i poszerzeń konstrukcji jezdni budowy chodników - wymaga się sprawdzenia warunku mrozoodporności dla konstrukcji KR1. Parametry charakterystyczne: Długość - ok. 955 mb; - klasa drogi - D (dojazdowa); obciążenie ruchem - 115 kN/oś; kategoria ruchu - KR1 - nawierzchnia asfaltowa: podbudowa gr. 20 cm, warstwa zasadnicza 7 cm/ścieralna 5 cm - nawierzchni z bruku przy kościele: podbudowa gr. 20 cm, warstwa z bruku do 25 cm - prędkość projektowa - Vp max 40 km/h (obszar zabudowany) - liczba jezdni -1; liczba pasów ruchu jezdni - 2; - szerokość jezdni 5,0 m; szerokość pasa ruchu 2 x 2,5 m - przekrój jednostronny; lokalnie daszkowy - pochylenie min 2% - szerokość drogi w jednostronnym krawężniku - 5,15 m, w dwustronnym 5,3 m - szerokość poboczy 0,75 m dla przebudowy drogi - szer. chodnika w terenie zabudowanym 1,8 m (z krawężnikiem i obrzeżem > 2,0 m) lokalnie o szer. min. 1,0 m, lokalnie chodnik dwustronny, przy przejściach, przystankach miejscach postojowych - pochylenie podłużne ciągu pieszego - do 6% - pochylenie poprzeczne ciągu pieszego - 2% - parametry przepustów drogowych należy zastosować dla drogi klasy L - warunki techniczne obowiązujące od 21 września 2022 r. (Tak/Nie). Droga ta jest to jedyny dojazd mieszkańców do instytucji i ośrodków gospodarczych. Bezpośrednio przy przebudowywanym odcinku znajdują się budynki mieszkalne.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty