07.07.2023 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 7 lipca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.174.2023.2.RK

VAT - dotyczy uznania przedstawionych przez Państwa usług za świadczenie kompleksowe.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

5 kwietnia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy uznania przedstawionych przez Państwa usług za świadczenie kompleksowe. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 29 czerwca 2023 r. (wpływ 29 czerwca 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

(…) od 1 września 2017 r. realizuje projekt pn (...), Regionalnego Programu Operacyjnego (...) na lata 2014-2020, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (dalej: Projekt). Projekt realizowany jest w celu zwiększenia potencjału szkół/placówek oświatowych prowadzących kształcenie zawodowe na (...), których organem prowadzącym są jednostki samorządu terytorialnego, mające siedzibę na terenie (...). Wsparciem w projekcie objętych zostało (…) szkół. W ramach Projektu przewidziano m.in. opracowanie i wdrożenie innowacji pedagogicznych w (…) szkołach. W tym celu przeprowadzono postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego. Ogłoszenie o zamówieniu nr (…) zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym (…) zostało udzielone zamówienie publiczne wykonawcy, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą.

Przedmiotem postępowania było opracowanie i wdrożenie innowacji pedagogicznej w danej placówce, która miała wzbogacić aktualne procesy nauczania o nowe, nieszablonowe działania służące podniesieniu wiedzy, umiejętności uczniów, rozwoju u uczniów kreatywności i przedsiębiorczości oraz uatrakcyjnieniu zajęć edukacyjnych i skuteczności nauczania, co miało przełożyć się na większe szanse absolwentów na rynku pracy oraz poprawność i jakość funkcjonowania placówki i jej konkurencyjności na tle innych placówek. Innowacje pedagogiczne miały na celu wprowadzenie do procesu kształcenia zawodowego rozwiązań programowych lub metodycznych, wybiegających poza treści zawarte w podstawie programowej kształcenia w zawodach oraz dopasowanych do zapotrzebowania branżowego pracodawców z otoczenia gospodarczego poszczególnych szkół. Każda ze szkół miała możliwość zrealizowania innowacyjnych rozwiązań, które były specyficzne i unikatowe dla szkoły.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne