Jak rozliczyć podatkowo przekazanie produktu influencerowi w zamian za usługę reklamową
PROBLEM
Spółka z o.o. (podatnik VAT czynny) zajmuje się sprzedażą markowego obuwia. W celu reklamy produktu podjęła decyzję o podjęciu współpracy z influencerami. W zamian za otrzymane obuwie influencer zobowiązuje się do świadczenia ekwiwalentnego w postaci usługi reklamowej (np. w mediach społecznościowych). Influencerzy, z którymi spółka nawiązała współpracę, nie prowadzą działalności i nie wystawiają faktur. W przypadku wydania osobistego influencer potwierdza odbiór obuwia własnoręcznie lub w przypadku wysyłki za pośrednictwem poczty/kuriera – spółka posiada dokumenty związane z wysyłką i tym samym potwierdzenie odbioru przez adresata (infuencera).
1) Czy w zakresie przekazanego obuwia influencerowi spółka ma prawo do zaliczenia w koszty podatkowe poniesionych wydatków na ich nabycie?
2) Czy w związku z przekazaniem obuwia influencerom spółka powinna rozpoznać przychód?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty