Porada aktualna na dzień 22-11-2024
30.05.2023 Podatki

Jak rozliczyć podatkowo przekazanie produktu influencerowi w zamian za usługę reklamową

PROBLEM

Spółka z o.o. (podatnik VAT czynny) zajmuje się sprzedażą markowego obuwia. W celu reklamy produktu podjęła decyzję o podjęciu współpracy z influencerami. W zamian za otrzymane obuwie influencer zobowiązuje się do świadczenia ekwiwalentnego w postaci usługi reklamowej (np. w mediach społecznościowych). Influencerzy, z którymi spółka nawiązała współpracę, nie prowadzą działalności i nie wystawiają faktur. W przypadku wydania osobistego influencer potwierdza odbiór obuwia własnoręcznie lub w przypadku wysyłki za pośrednictwem poczty/kuriera – spółka posiada dokumenty związane z wysyłką i tym samym potwierdzenie odbioru przez adresata (infuencera).

1)   Czy w zakresie przekazanego obuwia influencerowi spółka ma prawo do zaliczenia w koszty podatkowe poniesionych wydatków na ich nabycie? 

2)   Czy w związku z przekazaniem obuwia influencerom spółka powinna rozpoznać przychód?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne