Pracodawca może odmówić pracy zdalnej pracownikowi "uprzywilejowanemu" tylko wtedy, gdy wykonywanie zadań zdalnie nie będzie możliwe ze względu na rodzaj albo organizację pracy
Pracodawca podjął decyzję i 10 kwietnia 2023 r. ogłosił, że w zakładzie pracy nie wprowadza pracy zdalnej. W związku z tym nie będzie tworzony regulamin ani żaden inny wewnętrzy dokument w tej sprawie. Mimo to 1 czerwca 2023 r. pracownica wychowująca 3-letnie dziecko, zatrudniona na stanowisku biurowym menedżera produktu, złożyła wniosek o pracę zdalną. Czy skoro pracodawca podjął odgórną decyzję, że w zakładzie pracy nie ma możliwości pracy zdalnej, może negatywnie rozpatrzyć wniosek pracownicy, biorąc także pod uwagę fakt, że w trakcie epidemii COVID-19 osoba ta z powodzeniem pracowała zdalnie? Jeśli taka odmowa jest dopuszczalna, to jak ją uzasadnić pracownicy?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
