Interpretacja indywidualna z dnia 4 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.177.2023.1.AKA
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
8 marca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 8 marca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania pn. „…”.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Szkoła Podstawowa nr … w ... będąca jednostką budżetową Miasta ... i od dnia 1 stycznia 2017 r. zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Nr … r. została objęta centralizacją rozliczeń podatku od towarów i usług.
Miasto jest miastem na prawach powiatu, definiowanym zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1526), jest jednostką samorządu terytorialnego, posiada osobowość prawną oraz w świetle przepisów ustawy o podatku od towarów i usług posiada status czynnego podatnika tego podatku w odniesieniu do czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Szkoła Podstawowa, będąca jednostką budżetową Miasta, przygotowuje wniosek o dofinansowanie w formie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w … (WFOŚiGW) zadania pn. „…” w ramach konkursu pn. „…”.
Nowoczesna ekologiczna pracownia będzie mieścić się w obecnej sali lekcyjnej, która zostanie wyremontowana, unowocześniona i wyposażona w nowe meble, sprzęt multimedialny oraz w różnorodne pomoce dydaktyczne. Umożliwi ona uczniom Państwa szkoły lepsze zrozumienie świata przyrody, a także pozwoli na wyrównanie szans edukacyjnych. Mimo najnowszej techniki, wkraczającej do pracowni biologicznej, znajdą się w niej także tradycyjne pomoce naukowe: mikroskopy, preparaty mikroskopowe, modele botaniczne i człowieka, walizki ekobadacza, programy multimedialne. Nowością w innowacyjnym wyposażeniu pracowni będzie tablica interaktywna, która jest nowoczesnym narzędziem edukacyjnym, który łączy funkcję nauki z zabawą. Umożliwia ona kreatywny i dynamiczny sposób prezentacji materiału. Wykorzystanie tekstów, filmów i animacji znacznie zwiększa atrakcyjność zajęć. Zastosowanie form wizualnych i dźwiękowych odpowiada różnym stylom uczenia się, pomaga skupić uwagę uczniów, angażuje ich i motywuje. Poza tablicą na zajęciach istotne będzie również korzystanie z wizualizera – kamery dokumentacyjnej z możliwością podłączenia do komputera lub projektora multimedialnego, co będzie pozwalało na wyświetlenie obrazu na ekranie lub tablicy interaktywnej. Dzięki zastosowaniu wizualizera będzie można przedstawić w powiększeniu na dużym ekranie: żywe zwierzęta w ruchu, eksperymenty, mapy, rysunki techniczne, katalogi, jak też formy 3D, np. globus, przenieść obraz z mikroskopu a przedstawiony obraz będzie można dodatkowo zapisywać i wielokrotnie wykorzystać w zajęciach dydaktycznych. Ponadto w klasie będzie znajdował się projektor multimedialny i laptop.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty