18.04.2023 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 18 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.112.2023.1.JM

Brak prawa do odliczenia podatku.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwo stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

24 lutego 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 23 lutego 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn.: „” w ramach konkursu „Nasze Ekologiczne Pracownie”.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Powiat, jako jednostka samorządu terytorialnego, realizując powierzone jej zadania ustawowe planuje ubiegać się o pozyskanie środków finansowych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach konkursu z dziedziny Edukacja Ekologiczna pn. „Nasze Ekologiczne Pracownie”.

Projekt pn. „” realizowany będzie w Liceum.

Beneficjentem planowanej dotacji jest Powiat, jako jednostka samorządu terytorialnego posiadająca osobowość prawną zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1526). Jest to zadanie własne Powiatu określone w art. 4 ust. 1 pkt 10 i pkt 19 ww. ustawy o samorządzie powiatowym.

Powiat, jako jednostka samorządu terytorialnego, jest czynnym podatnikiem VAT, nie prowadzi działalności gospodarczej. Obowiązek podatkowy w podatku VAT objął Powiat z tytułu świadczenia usług w zakresie wynajmu nieruchomości na własny rachunek, dzierżawy gruntów oraz oddania w użytkowanie wieczyste nieruchomości gruntowych.

Nie ma więc możliwości odliczania podatku VAT od przedstawionego przedsięwzięcia.

Obecnie Liceum nie posiada pracowni chemicznej, co znacząco utrudnia pracę na lekcjach chemii.

Celem projektu jest utworzenie nowej ekopracowni chemicznej.

Nowa pracownia chemiczna będzie miała za zadanie zainteresować uczniów przedmiotami przyrodniczymi, w tym w szczególności chemią. Będzie można pokazać uczniom, że nauka (w szczególności tego przedmiotu) może być ciekawa i nie kończyć się wyłącznie na oglądaniu doświadczeń w podręczniku szkolnym. Znajdujące się w niej pomoce dydaktyczne mają pomóc w praktycznym zastosowaniu wiedzy zdobytej jedynie na podstawie teorii. Pracownia ma zachęcać uczniów do zdobywania wiedzy przez eksperymenty chemiczne, jak również do samodzielnego prowadzenia doświadczeń.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne