Interpretacja indywidualna z dnia 5 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.603.2022.2.JO
Miejsce opodatkowania świadczenia usług marketingowych oraz dokumentowania tych usług.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
28 grudnia 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 21 października 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy miejsca opodatkowania świadczenia usług marketingowych oraz dokumentowania tych usług. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 24 marca 2023 r. (wpływ 30 marca 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą w oparciu o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG). Wnioskodawca rozpoczął prowadzenie działalności gospodarczej dnia (…) 2022 roku. Swoje dochody opodatkowuje na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1387 z późn. z m.), czyli stosując stała stawkę wynoszącą 19%. Wnioskodawca mieszka na stałe w Polsce, dlatego podlega obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia swoich źródeł dochodów (przychodów), czyli nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w rozumieniu art. 3 ust. 1 i ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Wiodącym profilem działalności Wnioskodawcy jest działalność związana z portalami internetowymi PKD: 63.12.Z. Przedmiotem świadczenia usług są usługi marketingowe polegające na zarządzaniu kontami w mediach społecznościowych zlecane przez Zleceniodawcę. Świadczone prze Wnioskodawcę usługi marketingowe polegające na zarządzaniu kontami w mediach społecznościowych polegają na tworzeniu treści o charakterze informacyjnym oraz udostępnianiu tych treści w mediach społecznościowych, tj. na stronach takich jak: (...), (...) oraz (...) (jest to strona z wpisami na blogu). Za każdym razem, gdy pojawia się potrzeba opublikowania nowych informacji, Wnioskodawca przygotowuje wiadomość w formie: tweeta, postu, komunikatu lub artykułu. Nowe informacje należy rozumieć jako wszystkie wiadomości, które odnoszą się do A. i ich produktów, np. informacje o aktualizacji danego produktu oferowanego przez A. Ponadto Wnioskodawca także nagrywa publiczne rozmowy społeczności A. oraz zmienia nagrania w formę audio i udostępnia te materiały na (...) – (…) A.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty