Interpretacja indywidualna z dnia 20 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.18.2023.3.JG
Brak obowiązku wydania klientom paragonów fiskalnych dokumentujących sprzedaż internetową B2C.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
13 stycznia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 13 stycznia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku obowiązku wydania klientom paragonów fiskalnych dokumentujących sprzedaż internetową B2C pod warunkiem, że klienci żądają wystawienia faktury i wyrażają zgodę na otrzymanie tych paragonów drogą elektroniczną oraz możliwości przechowywania wyłącznie w formie elektronicznej paragonów fiskalnych. Uzupełniliście go Państwo – w odpowiedzi na wezwania – pismem z 3 marca 2023 r. (wpływ 3 marca 2023 r.) oraz pismem z 15 marca 2023 r. (wpływ 15 marca 2023 r.).
Opis zdarzenia przyszłego
Jesteście Państwo spółką (…), zarejestrowaną jako czynny podatnik VAT w Polsce. Od 1 listopada 2022 r. prowadzą Państwo działalność gospodarczą w Polsce poprzez oddział. Działalność ta obejmuje m.in. sprzedaż detaliczną towarów w sklepach stacjonarnych, a także sprzedaż towarów w sklepie internetowym na rzecz konsumentów, tzn. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (dalej: „sprzedaż internetowa B2C”).
Dokumentujecie Państwo każdą sprzedaż internetową B2C za pomocą kasy rejestrującej online. W rezultacie każda sprzedaż jest potwierdzana paragonem fiskalnym, który jest zarówno drukowany, jak i automatycznie zapisywany w pamięci chronionej kasy rejestrującej. Co więcej, wartość sprzedaży i wartość podatku VAT wykazane na paragonie fiskalnym są uwzględnione we właściwych raportach fiskalnych, które są przechowywane w formie elektronicznej.
Co więcej, na żądanie klienta dokumentujecie Państwo każdą sprzedaż internetową B2C poprzez wydanie faktury w formie elektronicznej, która po wyrażeniu przez klienta zgody na otrzymanie jej drogą elektroniczną, jest mu dostarczana uzgodnionymi wcześniej przez strony środkami komunikacji elektronicznej. Każda sprzedaż internetowa B2C jest udokumentowana taką fakturą, przy czym pojedyncza faktura może się odnosić do kilku transakcji odrębnie zaewidencjonowanych na kasie rejestrującej i udokumentowanych odrębnymi paragonami fiskalnymi. W omawianym przypadku sprzedaży internetowej B2C klienci nie otrzymują wydrukowanego paragonu fiskalnego. Jesteście Państwo w stanie powiązać daną fakturę z paragonem fiskalnym (lub paragonami fiskalnymi), dokumentującym sprzedaż internetową B2C, do którego dana faktura została wystawiona.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty