Interpretacja indywidualna z dnia 20 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.56.2023.1.TK
Brak prawa do odzyskania podatku naliczonego związanego z realizacją zadania.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
10 lutego 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 10 lutego 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odzyskania podatku naliczonego związanego z realizacją zadania pn. „(…)”. Uzupełnili go Państwo pismem z 17 marca 2023 r. (wpływ 17 marca 2023 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina 29 września 2022 r. złożyła wniosek o przyznanie pomocy na zadanie pn. „(…)”, stanowiący operację typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
W przypadku otrzymania dofinansowania wymogiem niezbędnym na etapie rozliczenia operacji jest przedłożenie wydanej interpretacji indywidualnej w sprawie kwalifikowalności podatku VAT dla zamierzonej inwestycji drogowej. Do wniosku o dofinansowanie załączono oświadczenie, że na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.) oraz art. 7 ust 1 pkt 2 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 599 ze zm.), Gmina nie może odzyskać w żaden sposób poniesionego kosztu podatku VAT.
W ramach zadania przebudowana zostanie droga wewnętrzna na działkach (...).
Obecnie jezdnia posiada nawierzchnię utwardzoną materiałem budowlanym – kruszywem. W ramach przebudowy przewiduje się wykonanie jezdni z kostki betonowej na podsypce cementowo-piaskowej i podbudowie zasadniczej z chudego betonu. Droga posiadać będzie jezdnię o szerokości minimalnej 4,00 m o spadku dwustronnym 2% ze ściekiem czterorzędowym usytuowanym pośrodku o szerokości 0,40 m. Jezdnia zostanie ograniczona opornikiem ułożonym na ławie betonowej. Ze względu na to, iż wyceniony w kosztorysie koszt realizacji inwestycji jest wyższy od kwoty określonej w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.), tj. od 130.000 zł, a jednocześnie niższy od progów unijnych, zamówienie będzie udzielone z zastosowaniem przepisów Prawa zamówień publicznych, w trybie podstawowym (art. 275 ustawy Prawo zamówień publicznych).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty