Interpretacja indywidualna z dnia 17 stycznia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.734.2022.2.AK
Zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 28 ustawy usług edukacyjnych w zakresie nauki języków obcych w formie on-line.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że stanowisko Państwa Spółki w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
8 października 2022 r. wpłynął wniosek Państwa Spółki z 7 października 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 28 ustawy usług edukacyjnych w zakresie nauki języków obcych w formie on-line.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 11 grudnia 2022 r. (data wpływu).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług finansowych w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i jest polskim rezydentem podatkowym. Jego oferta skierowana jest do konsumentów i koncentruje się na udzielaniu im pożyczek gotówkowych. Przeważającym przedmiotem działalności gospodarczej Wnioskodawcy według Polskiej Klasyfikacji Działalności Gospodarczej są pozostałe formy udzielania kredytów (PKD 64.92.Z).
Chcąc poprawić wyniki sprzedaży i zoptymalizować wykorzystanie zasobów i potencjału sprzedażowego Wnioskodawcy, planuje on poszerzyć swoją ofertę o świadczenie usług edukacyjnych w zakresie nauki języków obcych w formie on-line. Usługi te świadczone będą przy wykorzystaniu infrastruktury oraz kadry podmiotów trzecich, które będą zapewniały platformę informatyczną, lektora oraz materiały edukacyjne (dalej: Partner).
Wnioskodawca we własnym zakresie, tj. działając we własnym imieniu, będzie pozyskiwał słuchaczy zainteresowanych w uczestnictwie w takich zajęciach edukacyjnych. Usługa edukacyjna oferowana przez Wnioskodawcę polega na umożliwieniu klientom udziału w kursach językowych on-line prowadzonych przez inny podmiot, w których uczestniczy równolegle kilka lub kilkanaście osób w charakterze uczniów oraz jeden lektor. Przebieg zajęć jest analogiczny jak w przypadku kursów stacjonarnych opierających się na bezpośrednich spotkaniach kursantów i lektora. Na zajęciach udostępniany jest i omawiany różnorodny materiał dydaktyczny, zaś kursanci uczestniczą w zajęciach ustnie, pisemnie (wykonywanie ćwiczeń, formułowanie wypowiedzi pisemnych). Zakres i tempo zajęć dostosowane są do programu i poziomu danej grupy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty