03.03.2023 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 3 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDST2-1.4011.9.2023.2.MR

Opodatkowanie przychodów ze świadczenia usług sklasyfikowanych według PKWIU 62.02.30.0 (usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego) 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

3 stycznia 2023 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – 11 lutego i 3 marca 2023 r. (daty wpływu).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą od 2 lutego 2022 r. w zakresie usług informatycznych, główny PKD 62.01.Z „Działalność związana z oprogramowaniem”, natomiast najbardziej zbliżone PKWiU to 62.02.30.0 „Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego” – potwierdzone załączonym dokumentem wydanym przez Ośrodek Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego (pismo z dnia 22 czerwca 2022 r.).

Świadczy Pan usługi na podstawie umów zawieranych z innymi przedsiębiorcami –zwanymi dalej jako „Zleceniodawca”. Zakres usług świadczonych dla Zleceniodawcy związany jest z przeprowadzeniem manualnych testów aplikacji webowych (testowanie oprogramowania).

Zakres Pana obowiązków to: sprawdzanie nowych funkcjonalności tworzonych przez programistów oraz sporządzanie dokumentacji testowej. Celem tego jest sprawdzenie czy wymagania funkcjonalności zostały prawidłowo zaimplementowane zgodnie z wytycznymi klientów, co realizowane jest poprzez tzw. testy manualne – aby poprawnie przeprowadzić testy manualne, należy przeanalizować dokumentację oraz wymagania klientów, aby wiedzieć jaki jest oczekiwany wynik aplikacji czy funkcjonalności oraz jakie zachowanie oprogramowania jest uznawane za poprawne przez projektantów aplikacji. Po zakończeniu testów, w zależności od wyniku, zmiana jest akceptowana lub zgłaszane są wykryte błędy/defekty do programistów. Dodatkowo wykonywane jest sprawdzenie aplikacji przy okazji zmiany lub aktualizacji, która jest wynikiem zgłoszenia błędu przez klienta zewnętrznego. Ma to na celu potwierdzenie wyeliminowania błędu oraz upewnienie się, iż żadne nowe błędy nie powstały w wyniku wprowadzonych zmian.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne